Teamledare inom lön

Avanzera AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vårt uppdrag:
Hoppa på och ta chansen att ta dig en åktur med bolaget som tror på tankefrihet, yttrandefrihet och friheten att röra sig obegränsat i städer!

Just nu söker vi dig som är/har varit teamledare inom lön och har möjlighet att hjälpa vår kund att stötta deras team i väntan på en kommande rekrytering i ca 4-6 månader.

Kund sitter i centrala Stockholm och tjänsten är på 100%. Möjlighet att arbeta hemifrån ca 50% av arbetstiden.

Att vara anställd via oss på Avanzera innebär att din arbetsplats är ute hos vår kund, men likväl så ska du känna dig trygg med våra anställningsvillkor. Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning enligt kollektivavtal samt betald semester.

Publiceringsdatum
2022-05-16

Dina arbetsuppgifter
Som teamledare kommer du att leda det nuvarande teamet och hantera en mängd olika intressenter, bland dem nästan 15 olika outsourcade partners över Europa och med det över 1000 anställda. Ditt dagliga arbete kommer att sträcka sig från grova detaljer till övergripande strategiska diskussioner.

Rollen kommer att innehålla:

• Vara en teamledare för laget (idag består det av två medlemmar) som motiverar och supportar.
• Tillsammans med teamet hantera outsourcingpartnerna.
• Samordna, styra och kontrollera processen "löneberedning - bearbetning och utbetalning av löner" för alla företag i koncernen.
• Upprätthålla de skriftliga riktlinjerna för löner och uppdatera standarder och rutiner.
• Se till att lönelistan behandlas på ett korrekt, överensstämmande och i tid, inklusive övervaka efterlevnaden av lagstadgade rapporterings- och arkiveringskrav.
• I samarbete med HR administrera förmånsplaner enligt företagets policy.
• Förbered relevanta vecko-, månads-, kvartals- och bokslutsrapporter.
• Om möjligt se över och förbättra löneregler, rutiner och kontroller inom koncernen, inklusive användning av lämpliga IT-baserade system för att stödja processen.

Bakgrund
Du har relevant akademisk bakgrund. Dokumenterad erfarenhet av att självständigt leda löneprocessen för ett större företag i flera europeiska länder. Dokumenterad erfarenhet och kunskap av arbete med lönehantering i flera europeiska länder. Erfarenhet av att leda förändringsprojekt inom löneområdet. Erfarenhet av att leda ett mindre team.
Kunskap/förståelse av tillämpliga regler och förordningar som påverkar löner och ersättningar och förmåner. Gedigen förståelse för den ekonomiska sidan av löneprocessen. Flytande engelska + minst 1 ytterligare europeiskt språk.

Du är en person som trivs med en snabb föränderlig miljö och har erfarenhet från projektledning och/eller förändringsledning.

Om företaget
Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat bemanning - & rekryteringsföretag. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Avanzera AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1515".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Avanzera AB (org.nr 556520-1182), http://www.avanzera.se

Kontakt
Malin Klingberg
08-54528307

Jobbnummer
6650088

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera AB: