Teamledare inom försäkringsadministration - Söderberg & Partners - Försäljningsjobb i Sundsvall
Teamledare inom försäkringsadministration
Söderberg & Partners / Försäljningsjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla försäljningsjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand
Visa alla jobb hos Söderberg & Partners i Sundsvall

Söderberg & Partners grundades 2004 och är en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter. Vi bedriver verksamheter inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering.Söderberg & Partners har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang och intresse för sina respektive arbetsområden. Detta skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer. Vi söker, och premierar, medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.

Söker du en teamledande roll i ett bolag i stark utveckling? Är du en klippa på administration och service? Söderberg & Partners i Sundsvall söker en driven, ansvarsfull och engagerad person till rollen som teamledare för vår administrativa avdelning inom företagsförsäkringar / SAK-försäkring.

Som teamledare ansvarar du för administrationen av våra upphandlade försäkringslösningar. Det innebär att du arbetar aktivt med den dagliga administrationen samt skapar förutsättningar för att ditt team levererar med hög kvalitet. I arbetsuppgifterna ingår planering av arbetsåret, kontinuerlig uppföljning av den löpande administrationen, ekonomisk avstämning samt rapportering av gruppens framdrift. Stor vikt läggs också vid att, i samarbete med medarbetarna och övriga koncernen, driva utvecklingsarbete för att effektivisera och förfina processer och flöden i verksamheten.

Vi söker dig som kan leda gruppen genom att vara ett gott föredöme och skapa ett motiverande arbetsklimat i enlighet med Söderberg & Partners värderingar.

Vi ser gärna att du:

* Har erfarenhet av liknande ledarroll
* Är ansvarsfull och strukturerad
* Är analytisk och lösningsinriktad
* Har ekonomisk/administrativ bakgrund och utbildning
* Goda kunskaper i Excel

Erfarenhet av företagsförsäkring och försäkringsförmedling ett plus men inget krav.

Söderberg & Partners är en av Sveriges ledande fristående rådgivare av försäkringar och finansiella produkter. Vi har ett 60-tal kontor spridda över hela landet. Kontoret i Sundsvall ligger centralt på Kyrkogatan 22 och är till stor del specialiserat på olika centrala stödfunktioner som IT-support, växel, administration och produktsupport. Söderberg & Partners är en kreativ och initiativrik organisation där medarbetarna drivs av ett stort engagemang och intresse för sina arbetsuppgifter. Våra värderingar är viktiga och något vi lever efter i vardagen. Är du driven, hjälpsam, ansvarsfull och modig ser vi gärna att du söker dig till oss.

Urval sker löpande så registrera gärna din ansökan snarast.

Placering: Kyrkogatan 22, Sundsvall
Tillträdesdag: Snarast eller efter överenskommelse
Sista dag att ansöka är 2017-12-22
Kontaktperson: William Ehrner, 076 - 149 12 22

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-12-12

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Söderberg & Partners

Adress
Söderberg & Partners
Box 7785
10396 STOCKHOLM

Kontorsadress
Box 7785 10396 STOCKHOLM

Jobbnummer
3851047

Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Söderberg & Partners: