Teamledare

Foodora AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Foodora AB i Stockholm, Solna, Botkyrka, Tyresö, Täby eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2019-12-17

Om företaget
Foodora är Sveriges ledande företag inom online matbeställning och leverans. Vi är en del av det globala företaget Delivery Hero, baserat i Berlin, Tyskland, som verkar i 40 länder världen över. I Sverige har vi mer än 4 000 restaurang-partners och vi är idag ungefär 140 medarbetare, och 1700 riders, som med stort engagemang och matintresse brinner för att skapa Sveriges bästa matnätverk. Att bygga en stark företagskultur är en prioritering för oss och vi har ett starkt fokus på teambuilding och andra aktiviteter som skapar hög arbetstillfredsställelse.

Om rollen
Är du en ansvarstagande person som vill jobba med coachning och ledarskap på vårt Contact Center? I december blev varumärkena foodora, Hungrig.se och Onlinepizza ett - nya foodora Sverige! Nu har du möjligheten att vara med på en spännande resa som kommer innebära att vi skall fortsätta växa och leverera fantastisk mat till ännu fler fantastiska kunder i ännu fler städer.

Arbetsuppgifter
Dina uppgifter kommer till stor del handla om att stötta, coacha, utbilda och finnas där för våra agenter på Contact Center. Med kundnöjdhet och engagerade medarbetare i fokus kommer du att jobba mot att nå toppresultat. Ibland kommer du att behöva lösa problem, ibland anta utmanande uppgifter och ibland kommer du att jobba med rutinmässiga arbetsuppgifter som exempelvis:
Utvecklingssamtal
Schemaläggning
Skapande av rutiner
Övergripande struktur i de dagliga arbetsuppgifterna
Ansvarar att teamet uppnår företagets globala KPI:er
Delta och vara aktiv på avdelningsmöten

Tillsammans jobbar vi för att våra restauranger, kunder och bud ska få en service utöver det vanliga och där blir du som Teamledare en viktig spelare. Då vi har öppet från morgon till kväll kommer du även att jobba på kvällar och helger enligt rullande schema.


Profil
Du har jobbat som Teamledare i några år med goda resultat och med ett starkt ledarskap där du har haft kontakt med kunder och är van att jobba i olika digitala system. Du tycker att kundservice är viktigt och roligt!
Dina personliga egenskaper i rollen som Teamledare är väldigt viktiga. Vi vill anställa en person som är:
Inspirerande och positiv - du sprider glädje omkring dig
Målmedveten och tävlingsinriktad- du vill jobba hårt för att nå resultat
Ansvarsfull - du överlåter inget till slumpen och håller det du lovar
Problemlösningsförmåga - inget är för svårt för dig och du vill ständigt jobba med förbättring

Erfarenhet av att arbeta med daglig rapportering och uppföljning av resultat är ett krav. Här mäter vi generella kundservice KPI:er samt NPS som kärnan i vår verksamhet. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.

Vi erbjuder
Delivery Hero är en internationell, snabbrörlig, rolig och inspirerande arbetsplats där det finns stora möjligheter att vara med och påverka samt att utvecklas vidare inom organisationen. Vi har vuxit mycket de senaste åren och har en spännande tillväxtresa framför oss. Våra lokaler ligger på Ringvägen 100, i två våningsplan, högt upp med utsikt över vattnet.

Välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Foodora AB
Ringvägen 100
11860 Stockholm

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Foodora AB (org.nr 559007-5643)
Ringvägen 100 (visa karta)
118 60  STOCKHOLM

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Jobbnummer
5006561

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Foodora AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Foodora AB: