Teamleader till Customer Order Desk hos International AB

International Färg Aktiebolag / Ekonomichefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos International Färg Aktiebolag i Göteborg, Stockholm eller i hela Sverige

Responsibility

International AB, som är en del av Akzonobel, är världsledande inom tillverkning av färg. Vi levererar drygt 20 miljoner liter färg per år till kunder. Vårt mål är att till fullo förstå våra kunders behov, leverera innovativa produkter och tjänster med högsta internationella standards. Vi söker nu en teamleader till vårt team inom Customer Order Desk. Om du vill arbeta i en internationell miljö där människor och företag växer, är detta platsen för dig!

Om jobbet
Som teamleader och representant för Customer Order Desk så ansvarar du för att kundtjänsteamet säkerställer högsta standard för interaktioner med kunder angående orderbehandling, klagomål och allmänna lednings- och informationskrav. Du kommer också att ansvara för att tillgodose behoven och kraven för kunder samt för logistik och lageraktiviteter.

Övergripande ansvarsområden
• Ansvarig för kundservice-teamet, orderbehandling och kundrelationer. Bygga laganda och främja en utmärkt servicekultur med ständig förbättring. Hantera personalen i teamet för att säkerställa hög professionalitetet och pålitlig service genom lagdynamik och individuell kompetensutveckling.
• Ansvara för mål för team-medlemmar, utvärdera utveckling och ge tydlig, öppen och konstruktiv feedback på prestation samt hantera och följa medarbetarnas engagemang och bygga arbetskraft beroende på marknaden.
• Planera och organisera dagliga uppgifter för att effektivt utnyttja tillgänliga resurser samt rapportera till ledning vid åtgärder.
• Registrering och behandling av kundorder i ERP-system från kund samt supporta order-to-cash processen samt andra orderprocesser.
• Säkerställa att orderhantering hanteras korrekt och i sin helhet och kommunicera till kund, samt kommunicera och åtgärda problem vid leverans eller fakturahantering tillsammans med säljchef.
• Vara första kontaktperson för kundfrågor och kundklagomål.

Ytterligare information
Detta är en tillsvidareanställning på heltid, ditt huvudkontor är placerat i Angered utanför Göteborg. Vänligen ansök via vårt rekryteringssystem. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Detta är en löpande rekrytering och jobbet kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

För mer information om tjänsten eller rekryteringsprocess vänligen kontakta Hugo Jobring, Talent Resourcing Partner, +4670957736, hugo.jobring@akzonobel.com

För fackliga frågor:
Ledarna, Cia Hallberg +4631928615
Unionen, Petri Salminen +4631928716

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Som ett led i vårt arbete för en drogfri arbetsmiljö drogtestar vi alla nyanställda.

Varmt välkommen med din ansökan!

Job requirements / Candidate profile

* Ansvarig för kundservice-teamet, orderbehandling och kundrelationer. Bygga laganda och främja en utmärkt servicekultur med standing förbättring. Hantera personalen I teamet för att säkerställa hög professionalitet och pålitlig service genom lagdynamik och individuell kompetensutveckling.
• Ansvara för mål för team-medlemmar, utvärdera utveckling och ge tydlig, öppen och konstruktiv feedback på prestation samt hantera och följa medarbetarnas engagemang och bygga arbetskraft beroende på marknaden.
• Planera och organisera dagliga uppgifter för att effektivt utnyttja tillgänliga resurser samt rapportera till ledning vid åtgärder.
• Registrering och behandling av kundorder i ERP-system från kund samt supporta order-to-cash processen samt andra orderprocesser.
• Säkerställa att orderhantering hanteras korrekt och i sin helhet och kommunicera till kund, samt kommunicera och åtgärda problem vid leverans eller fakturahantering tillsammans med säljchef.
• Vara första kontaktperson för kundfrågor och kundklagomål.

Vad kan AkzoNobel erbjuda dig?

Om du delar våra värderingar och mål, kan vi ge dig en karriär där dina kunskaper och ambitioner uppmärksammas och belönas. Du kommer att arbeta i en internationell miljö med många möjligheter att utvecklas - både personligt och yrkesmässigt. Du kommer att erbjudas givande och utmanande projekt som vidgar dina sinnen och utmanar din företagsamhet. Du kommer att arbeta med likasinnade som delar din inställning och entusiasm. Genom att arbeta med AkzoNobel kommer du även att hjälpa oss att nå vår ambition - att bli förstahandsvalet för kunder, aktieägare och medarbetare över hela världen.

AkzoNobel är ett världsledande färgföretag och en ledande producent av specialkemikalier, bygglim och limsystem. Vi har ledande marknadspositioner och starka varumärken i länder över hela världen. Vi arbetar inom flera viktiga marknadssegment - från bygg- och infrastruktur till transport, industri- samt konsumtionsvaror. Vi är också ledande inom hållbar utveckling och rankas som nummer ett på Dow Jones Sustainability Index. Rent praktiskt innebär det att våra hållbara lösningar dagligen präglar ditt, din familjs och dina vänners liv. Våra produkter gör det möjligt för er att göra det ni behöver.

Publiceringsdatum
2017-08-22

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
INTERNATIONAL FÄRG AKTIEBOLAG

Adress
INTERNATIONAL FÄRG AKTIEBOLAG
BOX 44
42422 ANGERED

Kontorsadress
Holmedalen 3

Jobbnummer
3654555

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från International Färg Aktiebolag

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos International Färg Aktiebolag: