Teamleader Customer Support

Visma Financial Solutions AB / Chefsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Visma Financial Solutions AB i Helsingborg

Teamleader Customer Support
Visma Financial Solutions tillhör Visma koncernen, som är Nordens största IT-koncern och som dagligen hjälper över 1 miljon kunder att driva sin verksamhet genom IT-lösningar som effektiviserar processer.
Att företag ska få betalt för de produkter och tjänster de levererat är en självklarhet och en absolut nödvändighet. Visma Financial Solutions levererar digitala och automatiserade tjänster inom faktura- och kravhantering som hjälper kunder runt om i Sverige att öka sin likviditet och ligga steget före.
"Följ med på vår tillväxtresa i ett bolag som ständigt utmanar staus quo ".
• Mette Bursell

Vi söker nu två Team Leaders till våra fantastiska supportteam!
I denna roll lägger vi stor vikt vid ett närvarande och operativt ledarskap.
Ditt team kommer att sitta både i Sverige Helsingborg samt i Polen Warsawa. Fysikt kommer du befinna dig på vårt huvudkontor i Helsingborg men resor förkommer i tjänsten.
Du ansvarar för att leda, stötta, guida och utveckla ditt team och skapa engagemang samt motivera ditt team att utvecklas och leverera resultat enligt högt uppsatta mål.
Du ansvarar för att ditt team besitter de kvalifikationer som krävs för att kunna utföra arbetet på bästa sätt och säkerställer att ständig utveckling sker. Det innebär bland annat att förbättra rutiner, förse teamet med kompletterande utbildning, hitta effektivitetsvinster i verksamheten samt själv hålla dig uppdaterad av vad som händer i verksamheten i syfte att motivera och engagera ditt team.
Du arbetar tätt tillsammans med dina övriga teamledarkollegor för att medverka i det strategiska utvecklingsarbetet av supporten som helhet.
Du är en god förebild som alltid ser till bolagets bästa och sätter laget före jaget.
Du har fullt personalansvar jämte arbetsmiljöansvar för medarbetarna i ditt team och i dina arbetsuppgifter ingår att hålla kontinuerliga utvecklingssamtal med dina medarbetare, utvärdera prestation samt hålla lönesamtal.

Din vardag
Du säkerställer att alla medarbetare har kunskap och kompetens att utföra sina arbetsuppgifter på bästa sätt och genom kontinuerliga medarbetarsamtal, uppföljning av våra högt uppsatta mål samt håller lönesamtal.
Du förväntas bidra till hela Operations utveckling och att skapa en "vi" känsla med våra kunder i fokus. Du kommer att arbetar tätt tillsammans med dina kollegor och förväntas upprätthålla olika kontaktytor i företaget för att vi ska kunna leverera den bästa upplevelsen till våra kunder. Du kommer att vara en viktig del i att skapa engagemang och förståelse för vårt bolags förändringsresa.
Dina arbetsuppgifter hos oss kommer bestå av att ansvara för och säkerställa att den dagliga driften i teamet fungerar optimalt
Vi ser att du är tålmodig, prestationsorienterad, motiverande och modig. Du är nyfiken och intresserad av ny teknik samt har ett naturligt driv för förbättringsarbete. Du har goda ledaregenskaper. Du har förmåga att se helheten och fattar snabba beslut samt ska vara strukturerad och besitta förmågan att kunna prioritera.
Tidigare ledarerfarenhet eller motsvarande kundservice/kontaktcenter erfarenhet.

Relevant utbildning eller motsvarande erfarenhet.

Remote ledarerfarenhet är meriterande.

Erfarenhet av operations & kundservice.

Mycket god förmåga att samarbeta och bygga relationer.

Förmåga att motivera och inspirera andra.

God analytisk förmåga.

Lösningsorienterad förmåga att ta egna initiativ.

Kommunicerar tydligt, strukturerat samt uttrycker dig mycket väl på både svenska och engelska.

Du behöver grundläggande datorkunskaper, vara normal användare av MS Office eller G-suite och ha enkelt för att lära dig nya system.
Arbetet utförs i huvudsak på svenska, men även engelska - därför behöver du ha mycket goda kunskaper i såväl tal som skrift.

Sök idag!
Vill du bli vår nya kollega på Customer Support?
Skicka in din ansökan redan idag! Vi gör löpande urval och tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Operationas Manager Mette Bursell mette.bursell@visma.com,
Vid frågor om rekryteringsprocessen vänder du dig till HR Manager, Alexandra Engström, hr.vfs.se@visma.com
Givet vår bransch görs kreditupplysning som sista steg i rekryteringen.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Visma Financial Solutions AB (org.nr 556439-5670), https://www.visma.se/inkasso/om-visma-financial-solutions/
Redaregatan 50 (visa karta)
252 25  HELSINGBORG

Jobbnummer
7669782

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Visma Financial Solutions AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Visma Financial Solutions AB: