Team Manager till kund- och leverantörreskontran

Tre / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tre i Stockholm, Uppsala, Västerås, Norrköping, Gävle eller i hela Sverige

Vi på Tre tror att livet blir roligare om vi upplever det tillsammans med andra. Därför arbetar vi varje dag för att göra det enklare för våra 2 miljoner kunder att dela sina upplevelser, åsikter och känslor med andra. Vi är övertygade om att det är kulturen på Tre som är huvudingrediensen för vår framgång. Tack vare detta har vi utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser. Under 2018 har vi på Tre bytt lokaler till ett helt nybyggt hus bredvid Globen i södra Stockholm där alla vi på Tre ges bättre möjligheter att mötas, samverka och interagera. Varmt välkommen till Tre.

Nu söker vi en driven person som ansvarig för vårt reskontrateam. Gruppen utgör en del av bolagets gemensamma redovisningsfunktion. Det är reskontragruppens uppgift att sköta kund- och leverantörsbetalningar samt avstämning av aktuella huvudbokskonton och koncernmellanhavanden. I den här tjänsten kommer du vara en viktig del i Tre:s finansteam, med fokus på att driva på förändring och effektivisering. Dessutom kommer du få göra det på en prisbelönt arbetsplats med fantastiska kollegor.

Avdelningen består av ett engagerat team på fyra medarbetare varav två personer hanterar leverantörsreskontran och två personer hanterar kundreskontrorna. Du kommer rapportera till redovisningschefen och även bistå CFO och Group Reporting m.fl. med finansiell information och support.

I din roll ingår bland annat:

• Personalansvar för fyra personer
• Nära samarbete med inköpsavdelningen och övriga finans och säkerställa att våra interna rutiner och policys följs
• Bokföring och kontoavstämningar samt bistå med finansiell data till berörda avdelningar.
• Löpande kontakt med leverantörer
• Hålla interna utbildningar kring processer rörande våra arbetsområden.
• Teknisk kravställning mot intern IT-organisation samt felanmälan av eventuella brister i vårt affärssystem Oracle.
• Driva och vara delaktig i olika projekt för förbättringar och affärer för företaget.
• Vid behov även hjälpa till med löpande reskontraarbete, ankomstregistrering av fakturor, skapa betalningsförslag, etc.

Vem letar vi efter?

Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi med ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du föredrar en arbetsmiljö som präglas av nytänkande, förändring och utveckling.

Tre är en öppen och social arbetsplats och för att trivas i rollen motiveras du av att ha flera kontaktytor. Självklart ser vi att du är analytisk, strukturerad och prestigelös samt motiveras av att stötta kärnverksamheten. Det känns självklart för dig att ta tag i saker och hjälpa andra även om det inte ingår i dina huvudsakliga ansvarsuppgifter. Du är en närvarande och coachande chef där du stöttar kollegorna på avdelningen i deras dagliga arbete. Du trivs i miljöer där du får vara delaktig i att bygga upp nya rutiner inför framtiden. Du ska kunna arbeta självständigt i din roll samt vara van att jobba mot deadlines som stundvis präglas av ett högt tempo.

Du har goda kunskaper i Excel och övriga Officepaket. Du är van att arbeta systemnära i din roll inom redovisning och har erfarenhet av olika systemuppsättningar. Erfarenhet från affärssystemet Oracle och tidigare personalansvar är meriterande. Men du kan också vara i början på din ledarkarriär.

Vi erbjuder dig en fantastisk kultur på Tre, med nära kontakt till hela organisationen där vi som trygg arbetsgivare tar väl hand om personalen. Det gör också att vi förväntar oss mycket tillbaka. Det är en krävande roll, men vi erbjuder dig en möjlighet till utveckling i ett företag med full fart, sköna kollegor och mycket vilja. Vi har bland annat för sjätte året i rad hamnat i Great Place to Works Hall of Fame av just denna anledning. Med hjälp av drivna medarbetare, engagerade ledare och vår fantastiska interna chefsutbildning ger vi dig verktygen att bli bäst på det du gör.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt nya huvudkontor vid Johanneshov.

Passar detta in på dig? Sök idag och hjälp oss att växa ännu mer. Varmt välkommen med din ansökan! Har du några frågor så tveka inte att kontakta rekryterande chef: Linda.Strauss@tre.se

• LI-PRIORITY

Varaktighet, arbetstid
• -

Publiceringsdatum
2019-05-14

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Tre

Adress
Tre
Entretorget 5
12118 Johanneshov

Kontorsadress
Entretorget 5

Jobbnummer
4787785

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tre

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tre: