Team Leader till Synsams kundreskontra

Hero AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-10-25

Företaget
För vår kund Synsams räkning söker vi nu en Team leader för kundreskontran till kontoret i Stockholm. Synsam är en av Nordens ledande optikkedjor med ca 450 butiker i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Den årliga omsättningen uppgår till ca 3 miljarder kronor och koncernen har idag ca 2 500 anställda. Med hög kompetens, teknologi som ligger i framkant och ett stort engagemang erbjuder de sina kunder personliga och prisvärda optiska kvalitetslösningar.

Om tjänsten
I denna tjänst kommer du att arbeta på företagets Shared service center. Rollen som Team leader för kundreskontran är i dagsläget en arbetsfördelande roll och teamet hanterar kundreskontran för hela verksamheten vilket innefattar flera länder. Som Team leader på avdelningen för kundreskontra kommer det att ingå fakturering som kräver manuell hantering. I arbetsuppgifterna ingår främst:

• Arbetsfördelning och arbetsrotation
• Business to business-fakturering och administration
• Hantering av bl.a. förmånsportaler, landstingsbidrag och försäkringar
• IC-fakturering
• Franchisehantering
• Support till butiker avseende frågor m.m. via mail samt telefon
• Indrivning av betalningar - påminnelsehantering
• Inkassofrågor
• Fakturering av avgifter och GF
• Momshantering ("split-moms")
• Avstämningar (diverse konton rörande kundreskontran samt övriga AR relaterade konton)
• Analysering och granskning av förändringar både månadsvis och årsvis

Möjligheter:
Nu har du möjlighet att komma in i en roll där du får ytterligare utveckla och bredda dina kunskaper inom kundreskontra och ledarskap. Du får även arbeta på ett stort internationellt företag med kontor i Stockholm tillsammans med ett härligt team med högt i tak.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en utbildning inom ekonomi samt med minst 5-7 års arbetslivserfarenhet inom kundreskontra med en god förståelse för hela kundreskontraprocessen. Du bör även ha en god vana av att arbeta i Excel samt hantera svenska på en god nivå, både i tal och skrift. Utöver detta är det ett plus om du har erfarenhet av att arbeta i en nordisk koncern och/eller erfarenhet från ett Shared service center. Du bör se en långsiktighet i din roll och trivas med att arbeta med homogena arbetsuppgifter samt diverse projekt inom kundreskontra området. Som person bör du vara driven, stresstålig, anpassningsbar samt ha en hög känsla för service. Du bör även ha lite skinn på näsan och vara lösningsorienterad. Det är viktigt att du är teamorienterad och ser dig själv som en av spelarna för att nå målet.

Tillträde, omfattning och anställning:
Tjänsten är en hyrrekrytering vilket innebär att du först anställs av Hero och arbetar ute hos vår kund med mål att sedan anställas av kunden. Arbetet föreligger under kontorstider, heltid, med start omgående.

Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen "ansök" längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut.

Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Natalie på tele 08-400 258 60 eller rekrytering@hero.se .

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Söker du via mobilen?
Det går jättebra att bifoga ditt cv när du har tillgång till en dator. Kom ihåg din inloggning och komplettera informationen så snart som möjligt så har vi allt vi behöver för att du ska bli aktuell för intervju!

"We are heart working"

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Natalie Ebenfelt

Företag
Hero AB

Adress
Hero AB
Grev Turegatan 30
11438 Stockholm

Kontorsadress
Grev Turegatan 30 11438 Stockholm

Jobbnummer
3124046

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: