Team Leader Sales & Customer Service

iDeal Of Sweden / Butikssäljarjobb / Norrköping
2019-01-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Team Leader Sales & Customer Service" (publicerad 2019-04-04) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos iDeal Of Sweden i Norrköping, Stockholm eller i hela Sverige

Vill du vara med i ett av Sveriges snabbast va ¨xande bolag? iDeal of Sweden a ¨r ett globalt och snabbt va ¨xande mode- och livsstilsma ¨rke med huvudkontor i Norrko ¨ping. Vi har lokalkontor i Stockholm och fyra andra la ¨nder runt om i va ¨rlden. Vi letar alltid efter bega°vade ma ¨nniskor som vill va ¨xa tillsammans med oss. iDeal of Sweden a ¨r ett entrepreno ¨riellt fo ¨retag och so ¨ker dig som ocksa° a ¨r det. iDeal of Sweden har haft en mycket snabb tillva ¨xt och har blommat upp som ett av de snabbast va ¨xande bolagen i Sverige. Grunden till detta a ¨r en stark entrepreno ¨riell kultur som pra ¨glas av ett tydligt ledarskap med fokus pa° gemenskap, tillva ¨xt och resultat. I takt med att bolaget va ¨xer beho ¨ver vi nya talanger som kan sto ¨tta pa° den fortsatta resan.Vi a ¨r ett ungt fo ¨retag som va ¨xer snabbt vilket sta ¨ller ho ¨ga krav pa° dig samt stort eget ansvar.

iDeal of Sweden so ¨ker en nu en Team Leader till va°rt Sales & Customer Service Team.

Rollbeskrivning
Du kommer att vara en del av kundtjänstteamet. Utöver att hantera kunder genom våra olika försäljningskanaler så kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:

• Att stötta Customer Service Manager
• Schemaläggning av personal
• Ansvara för personalpool med deltidsansta ¨llda.
• Coachning av kundtja ¨nstteamet hos iDeal Of Sweden
• Hantera eventuella konflikter ur ett ledarskapsperspektiv
• Se till att teamet håller fokus på kundernas behov och upprätthåller företagets höga normer för kvalitet och kvantitet.
• Sa ¨kerställa att teamet arbetar ma°linriktat mot tydliga ma°lsa ¨ttningar.
• Ansvara för att attt följa upp teamets fo ¨rsa ¨ljning och andra KPI:er.
• Ha°lla schemalagda avstämningsmöten varje vecka individuellt.
• Kontinuerligt fo ¨rba ¨ttra och fo ¨rnya arbetssa ¨tt, CRM-system och applicera ny teknik.
• Ta fram och fo ¨rba ¨ttra rutiner och underlag fo ¨r att underla ¨tta utveckling och introduktion.
• Vara en ledstja ¨rna genom att arbeta med och utveckl våra försäljningskanaler på bästa vis.
• Planera och implementera utbildningar, ba°de grundla ¨ggande och mer avancerade.
• Säkerställa att va°ra kunder alltid får uppdaterad information vid evenentuella sto ¨rningar eller uppdateringar.
• Övriga uppgifter och ansvarsområden kan komma att tilldelas från Customer Service Manager baserat på verksamhetens behov och utveckling.

Du som person
Det är av yttersta vikt att du är en ansvarstagande lagspelare som alltid gör ditt bästa för att teamet ska prestera på topp. Ett närvarande, coachande och situationsanpassat ledarskap är en förutsättning för att lyckas i rollen. Vi är ute efter en drivande person som älskar att se andra att växa. Vi ser även att du:

• Gillar ett högt tempo, arbetar effektivt och har en hög prioriteringsförmåga. Att du arbetar hårt och utökar arbetsdagen när det är nödvändigt ser vi som en självklarhet.
• Accepterar och tar dig an svåra uppgifter och triggas av att arbeta mot högt uppsatta mål.
• Har en medfödd kommersiell medvetenhet och identifierar affärsmöjligheter naturligt.
• Är finansiellt medveten och tänker kring vinst, förlust och mervärde.
• Har en lagspelaranda samtidigt som du levererar i ditt sja ¨lvsta ¨ndiga arbete, beha°ller en professionell insta ¨llning och a ¨r noggrann. Trots det a ¨r du inte fra ¨mmande till att ta egna initiativ och ser det som en sja ¨lvklarhet att finna lo ¨sningar sja ¨lv.

Efterfrågad erfarenhet/kunskap

• Minst fem a°rs arbetslivserfarenhet
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Mycket god datorvana
• Tidigare sa ¨ljerfarenhet
• Tidigare erfarenhet av ledarskap
• God organisationsfo ¨rma°ga
• Mycket god fo ¨rma°ga att uttrycka dig i tal och skrift
• Flytande engelska och svenska i tal och skrift

Meriterande

• Tidigare erfarenhet av att arbeta som teamleader/gruppchef
• Ledarskapskurser
• Övriga språkkunskaper är önskvärd. Tyska, norska och finska är extra meriterande

Du rapporterar till Customer Service Manager. Observera att arbetet är förlagt till en del till kvällar och helger.

Du kommer att utgå från toppmoderna lokaler på bästa adress i Norrköping. Vi erbjuder dig ett ansvarsfullt arbete i ett företag som växer snabbt och där personalsammanhållningen är mycket god. För rätt person finns goda möjligheter till inflytande över arbetssätt, utveckling av arbetsuppgifterna och att växa inom bolaget. iDeal of Sweden a ¨r ett bolag fo ¨r att utforska din potential och skjuta fram gra ¨nserna fo ¨r vad som a ¨r mo ¨jligt.

Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att maila till career@idealofsweden.com. Observera att vi ej tar emot ansökningar via e-mail.

Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2019-01-21

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
iDeal of Sweden

Adress
iDeal of Sweden
Drottninggatan 26
60224 Norrköping

Kontorsadress
Drottninggatan 26

Jobbnummer
4568289

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från iDeal Of Sweden

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos iDeal Of Sweden: