Team leader Kund- och levarantörsreskontra till huvudkontoret i

Zeppelin Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Zeppelin Sverige AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Uddevalla, Skara eller i hela Sverige

Inspireras du av att arbeta och utveckla processer i en föränderlig miljö? Tycker du om att ta eget ansvar och arbeta tillsammans med andra? Tror du dessutom att en effektiv kund- och leverantörsreskontra är grunden för att kunna bygga en professionell Financefunktion? Då kan du verkligen vara den person vi behöver hos oss! Vi har nu en spännande tjänst ledig som Teamleader för vår kund- och leverantörsreskontra.

Publiceringsdatum
2021-09-15

Om tjänsten
Rollen består delvis av operativt arbete med kund-och leverantörsreskontra. I det operativa arbetet ingår löpande reskontrahantering, bokslutsarbete samt olika typer av rapportering etc.
Utöver den operativa rollen vill vi även att du tar på dig rollen som förändrings- och förbättringsagent inom ditt arbetsområde. Vi har genomgått och kommer genomgå stora organisatoriska och systemmässiga förändringar och behöver därför anpassa och utveckla flera befintliga rutiner kring kund- och leverantörshantering. Vi behöver din hjälp att kritiskt granska våra processer och komma med ideer på hur vi skulle kunna bli ännu bättre på det vi gör. Du ska driva ditt arbete tillsammans med andra och behöver därför vara ödmjuk och en lagspelare.
Din bakgrund och Din Profil:
Vi söker dig som någon form av eftergymnasial utbildning inom redovisning-/ekonomi. Du behöver också ha arbetat med kund- och leverantörsreskontra och trivs med arbetsområdet. Vi tror att du är bra på att förvalta, men också bra på att förändra. Vi tror att du drivs av att hitta smarta och effektiva sätt att arbeta på.
Du behöver också ha ett intresse av att utforska och utveckla de system som vi använder och kommer att använda framgent.
Till din hjälp kommer du ha två personer som ingår i ditt team. Dessa personer inklusive du själv rapporterar till Finance Manager.
Du kommer även att ha hjälp av den övriga Financeorganisationen som totalt består av 9 personer. Flera av dessa har också har kunskap om kund- och leverantörshantering och ett stort intresse av att bolla ideer.
Vi erbjuder:
Du får möjlighet att representera ett av världens starkaste varumärken.
Zeppelin Sverige AB är en stabil arbetsgivare med goda anställnings- och arbetsvillkor.
Du får arbeta i ett sammansvetsat Financeteam där vi hjälps åt att bygga en funktion för framtiden.
Placering:Mölndal
Tillträde:Omgående
Frågor?Ring Anette Leonardsson på telefon 073-8043808
Intresserad?Skicka din ansökan senast den 2021-10-03

Varaktighet, arbetstid
Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-10-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Zeppelin Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "143725".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Zeppelin Sverige AB (org.nr 559209-9971)

Jobbnummer
5968813

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Zeppelin Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Zeppelin Sverige AB: