Team Leader för avdelning logistik till Kerneos Nordic AB

First Reserve rekryteringsuppdrag / Försäljningsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos First Reserve rekryteringsuppdrag i Stockholm, Solna, Danderyd, Järfälla, Sollentuna eller i hela Sverige

Peramin AB säljer och marknadsför tillsatsmedel för torrprodukter inom byggindustrin. Företaget distribuerar sina produkter över hela världen. Peramin AB har sitt kontor i Upplands Väsby och moderbolagets huvudkontor finns i Paris.

Företaget är en division inom Kerneos SA, som är den världsledande leverantören av kalciumaluminatcement. Verksamheten har bedrivits i över 100 år, och sysselsätter ca 1500 anställda.

Team Leader för avdelning logistik till Kerneos Nordic AB
Är du en kommunikativ logistiker med erfarenhet av kundservice, lager och internationella transporter? Har du tidigare arbetat med planering och spedition? Sök då tjänsten till Kerneos Nordic AB!

Detta är initialt ett konsultuppdrag med mycket stora chanser till fast anställning hos kund.

Publiceringsdatum
2018-01-16

Dina arbetsuppgifter
Som Team Leader kommer du arbetsleda två personer inom avdelningarna Supply chain och Kundservice. Du erbjuds en mycket betydande, central och spännande roll med ansvar att säkerställa lager och lagernivåer med fokus på kundservice, orderläggning och leverans. Du kommer löpande ha kontakt med speditörer, leverantörer och interna avdelningar. Dina dagar kommer till största del innebära operativt arbete genom att övervaka leveranskedjan i sin helhet samt bidra till fantastisk kundservice.

Vem är du?
För att lyckas i denna tjänst har minst 3-5 års erfarenhet från arbete med liknande arbetsuppgifter. Har du även haft en arbetsledande befattning tidigare är det ett stort plus. Du är van att arbeta i ett större affärssystem (inköp/lager/fakturering). Kerneos Nordic AB arbetar i affärssystemet Monitor, vilket är meriterande. Du har allmänt goda datorkunskaper, är medelgod användare i Excel och klarar av att hantera enklare rapporter, summeringar, pivot och formelbaserade uträkningar. Har du bakgrund från tull, import och/eller exporthantering kan du vara helt rätt för denna roll! Vidare har du goda kunskaper i engelska såväl tal som skrift. Körkort är ett krav.

Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult på First Reserve AB kan vi som auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal erbjuda dig en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning enligt ITP och försäkringar. Du som konsult blir även tilldelad en engagerad konsultchef som finns till för att stötta dig i just din karriär. Med värdeorden Engagemang, Utveckling, Laganda och Ansvarstagande välkomnar vi dig till ett företag där du som konsult står i fokus!

Så ansöker du
En avgörande framgångsfaktor för varje företag är att tillgodogöra sig människors olikheter. Därför strävar First Reserve efter mångfald i våra tillsättningar.

För enklast möjliga hantering av din ansökan ber vi dig registrera ditt CV och personliga brev genom att klicka på ansökningsknappen nedan. Då urval och intervjuer sker löpande önskar vi din ansökan snarast.

Du är välkommen att kontakta Iréne Nilsson som gärna svarar vid eventuella frågor: 073-568 59 60 eller irene.nilsson@firstreserve.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
First Reserve rekryteringsuppdrag

Adress
First Reserve rekryteringsuppdrag
Ekensbergsvägen 117
17141 Solna

Kontorsadress
Ekensbergsvägen 117

Jobbnummer
3906035

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från First Reserve rekryteringsuppdrag

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos First Reserve rekryteringsuppdrag: