Team leader Customer Services

Jura Sweden AB / Chefsjobb / Stockholm
2020-11-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Team leader Customer Services" (publicerad 2021-01-06) ⬅️


Visa alla chefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jura Sweden AB i Stockholm, Göteborg eller i hela Sverige

JURA Sweden AB söker erfaren person med goda kunskaper inom kundsupport, service och sälj.

Publiceringsdatum
2020-11-21

Om tjänsten
Vi söker en duktig och dedikerad person med goda erfarenheter från kundservice och försäljning. Du kommer att arbeta med ett starkt varumärke och produkter som ligger i teknikens framkant. Tjänsten innefattar allt från rådgivning och försäljning till kundsupport för alla våra produkter och tjänster, där det i denna roll förväntas ha ett gruppledaransvar.
I det aktiva grupp-ledarskapet ser du till att teamet använder sig av företagets språk, översätter strategin i praktisk handling och ser till att ni når avdelningens mål, men också att processer, rutiner och teamet hela tiden utvecklas. Du kommer att vara länken mellan Service och Support avdelning samt administrativt stöd till service gruppledaren.
Kundservice är en viktig och uttalad del i arbetet och därför förväntas att du har en gedigen bakgrund och naturlig fallenhet för det. Problemlösning, reklamationsärenden, säljstöd, behovsanalys och direkt guidning på telefon, både till partners och slutanvändare förväntas utföras professionellt och smidigt. I tjänsten ingår också att du jobba med vårt utbildningskoncept där vi träna och utbilda våra försäljnings och servicepartner samt kunna utföra en live rådgivning/ demonstration i vår live studio.
Det kommer även finnas delar i jobbet som kräver projektkoordinering där det gäller att kunna organisera/ koordinera och kommunicera vid byggnationer av våra JURA Shop in Shop projekt. Byggnationer av shops i befintliga butiker där man har ansvar för boka handverkare, uppföljning och koordinering med admin-sälj-logistik etc..
Det kan förekommer resor med detta ansvar.

För att lyckas i rollen krävs det att du är en i teamet, är självgående och har förmågan att ta egna initiativ till att lösa problem. I rollen representerar du vårt varumärke och därför är det viktigt att du är serviceinriktad och alltid har kunden i fokus. Som person ser vi även att du är noggrann för att inte missa viktiga detaljer i felsökningen.

Om dig
Som person är du resultatinriktad och lösningsorienterad med en stark drivkraft att lyckas och sätter ett stort värde i att agera professionellt. Du har erfarenhet av försäljning, leda ett team och får människor med dig.
Du är kommunikativ, förtroendeingivande, pedagogisk och ser stor tillfredställelse i att når mål, personliga men också gruppens. Du är en god lyssnare och har förmågan att välja rätt uttryck vid rätt tillfälle. Du behöver ha lätt för teknik och lära dig snabbt. Du kan hantera att jobba i högt tempo och trivs med att ha många bollar i luften samtidigt.
I stressiga situationer håller du huvudet kallt och kan fokusera på fakta för att nå målet att göra kunder nöjda. Att kunna de vanliga Microsoft programmen (Word, Excel, PPT, Outlook) är en förutsättning för detta jobb. Erfarenhet av affärsprogrammet MS Business Center är en fördel!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-12-31

Adress
Jura Sweden AB
HAMMARBY KAJ 14
12030 STOCKHOLM

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Support".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Jura Sweden AB (org.nr 556762-7657), http://www.jura.com
Hammarby Kaj 14 (visa karta)
120 30  STOCKHOLM

Ansökan
E-post: jobb@se.jura.com

Arbetsplats
Jura Sweden AB

Jobbnummer
5456281

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jura Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jura Sweden AB: