Systemtekniker

Göteborgs Stad, Intraservice / Supportteknikerjobb / Göteborg
2011-01-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Systemtekniker" (publicerad 2013-01-21) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, Intraservice i Göteborg

Intraservice svarar för drift och teknisk support av kommungemensamma system och tjänster samt levererar administrativa tjänster inom ekonomi-, löne-, och telefoniområdet till stadens olika verksamheter. Vi är ca 300 anställda. Läs mer om oss på vår hemsida www.goteborg.se/intraservice

Publiceringsdatum
2011-01-13

Arbetsuppgifter
Backoffice ansvarar för att utföra första och andra linjens support och tar emot ärenden via applikationer, mail och webb.
Som systemtekniker inom Backoffice tar du emot och löser ärenden som kräver mer tid för problemlösning och administration, ger god service och kvalificerad support till kunder via mail, telefon och fjärradministrationsverktyg.
Du bedömer och sorterar ärenden utifrån vilka som skall lösas av dig i första och andra linjen samt vilka ärenden som ska registreras och eskaleras vidare inom organisationen.

Kvalifikationer
Du ska ha gymnasieutbildning inom IT området, gärna med någon form av påbyggnadsutbildning.
Du ska ha några års erfarenhet, gärna i en större servicedesk, av att ge support via telefon och fjärradministrationsverktyg samt registrering av ärenden i ett ärendehanteringssystem. Du ska ha arbetat i en supportorganisation baserad på ITIL:s ramverk. Du ska ha grundläggande kunskap om processerna Incident och Problem. Du har vana vid support för PC-datorer, skrivare och annan kringutrustning.
Du ska också ha mycket goda kunskaper i Lotus Notes, Windows XP/Windows7, Microsoft Office, Internet/intranät, stadsnät. Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete i kommunal kärnverksamhet.
Som person är du positiv, ansvarstagande, har god kommunikationsförmåga och kan möta våra kunder vänligt och professionellt. Du har förmåga att samarbeta samtidigt som du måste kunna arbeta självständigt. Du ska stimuleras av problemlösning. Du måste se god kvalitet som en ledstjärna, värdesätta ordning och reda, uttrycka dig väl i tal och skift samt ha en hög stresströskel.
Som medarbetare på Intraservice delar du självklart vårt gemensamma förhållningssätt: Var professionell, Samarbeta och Tänk nytt.
Vi vill gärna se en mångfald bland personalen som speglar dagens Göteborg.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2011-01-27 , upphör: 2011-06-30

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-01-26
Ange följande referens när du ansöker: A198986
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Tessie Hallberg, 031-367 8190

Facklig kontakt
Pigitsa Sigurdsson, 031-3686823
Anette Sernlo, 031-3686813

Företag
Göteborgs stad, Intraservice

Adress
Göteborgs stad, Intraservice

Jobbnummer
820292

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs Stad, Intraservice

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Stad, Intraservice: