Systemtekniker

Göteborgs Stad, Intraservice / Datajobb / Göteborg
2010-09-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Systemtekniker" (publicerad 2013-01-21) ⬅️


Visa alla datajobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, Intraservice i Göteborg

Intraservice svarar för drift och teknisk support av kommungemensamma system och tjänster samt levererar administrativa tjänster inom ekonomi-, löne-, och telefoniområdet till stadens olika verksamheter. Vi är ca 300 anställda. Läs mer om oss på vår hemsida www.goteborg.se/intraservice
Under perioden för samgående av SDN i Göteborgs Stad söker vi två systemtekniker vardera till enhet Servicedesk och enhet Backoffice inom verksamhetsområde Support.

Publiceringsdatum
2010-09-13

Arbetsuppgifter
Servicedesk, vilken ansvarar för att utföra första och andra linjens support i telefon.
Som systemtekniker inom servicedesk tar du emot och löser ärenden, ger god service och kvalificerad support till kunder via telefon och fjärradministrationsverktyg.
Du kommer att ha en utåtriktad roll och det innebär att vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, förmåga att kommunicera via telefon, förmåga att samarbeta samtidigt som du måste kunna arbeta självständigt. Du ska tycka om att hjälpa andra människor och ha en känsla för goda kundrelationer. Du ska stimuleras av problemlösning. Du måste se god kvalitet som en ledstjärna, värdesätta ordning och reda, uttrycka dig väl i tal och skift samt ha en hög stresströskel.
Backoffice, vilken ansvarar för att utföra första och andra linjens support med ärendemottagning via applikationer, mail och webb.
Som systemtekniker inom backoffice tar du emot och löser ärenden som kräver mer tid och problemlösning samt administration, ger god service och kvalificerad support till kunder via mail, telefon och fjärradministrationsverktyg.
Du kommer att ha en utåtriktad roll och det innebär att vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, förmåga att kommunicera via skrift och telefon, förmåga att samarbeta samtidigt som du måste kunna arbeta självständigt. Du ska tycka om att hjälpa andra människor och ha en känsla för goda kundrelationer. Du ska stimuleras av problemlösning. Du måste se god kvalitet som en ledstjärna, värdesätta ordning och reda, uttrycka dig väl i tal och skift samt ha en hög stresströskel.

Kvalifikationer
Servicedesk
Vi vill att du minst har gymnasieutbildning, inom IT eller motsvarande. Du har dessutom en dokumenterad flerårig erfarenhet av att ge support på PC-datorer, skrivare och övrig kringutrustning.
Du ska också ha en flerårig vana av att ge support i telefon i en större servicedesk i första och andra linjen.
Du skall ha vana från att arbeta att hjälpa och ge support via telefon och fjärradministrationsverktyg och registrering av ärenden i ett ärendehanteringssystem.
Du skall ha vana av att bedöma och sortera ärenden utifrån vilka som skall lösas av dig i första linjen samt vilka ärenden som ska registreras och eskaleras vidare inom organisationen.
Du ska ha erfarenhet från arbete i en supportorganisation baserad på ITIL-ramverket. Du skall ha grundläggande kunskap om processerna Incident och Problem.
Du ska kunna uppvisa dokumentation på ett gott kundbemötande, från t.ex medlyssningsaktiviteter.
Du ska också ha mycket goda kunskaper i Lotus Notes, Windows XP, Microsoft Office, Internet/intranät, stadsnät. Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete i kommunal kärnverksamhet.
Backoffice
i vill att du minst har gymnasieutbildning, inom IT eller motsvarande. Du har dessutom en dokumenterad flerårig erfarenhet av att ge support på PC-datorer, skrivare och övrig kringutrustning.
Du ska också ha en flerårig vana av att ge support i en större servicedesk i första och andra linjen.
Du skall ha vana från att arbeta att hjälpa och ge support via telefon och fjärradministrationsverktyg och registrering av ärenden i ett ärendehanteringssystem.
Du skall ha vana från administrativt arbete och utföra noggrann dokumentation.
Du skall ha vana av att bedöma och sortera ärenden utifrån vilka som skall lösas av dig i första och andra linjen samt vilka ärenden som ska registreras och eskaleras vidare inom organisationen.
Du ska ha erfarenhet från arbete i en supportorganisation baserad på ITIL-ramverket. Du skall ha grundläggande kunskap om processerna Incident och Problem.
Du ska också ha mycket goda kunskaper i Lotus Notes, Windows XP, Microsoft Office, Internet/intranät, stadsnät. Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete i kommunal kärnverksamhet.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Schemaläggning i Servicedesk förekommer i dagsläget vardagar mellan 06.45 - 17:15 och i Backoffice vardagar mellan 08:00 - 16:30. Tidsbegränsad anställning, upphör: 2011-06-30 Snarast

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-09-20
Ange följande referens när du ansöker: 197/10
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Thomas Hellberg, 031-3678262
Tessie Hallberg, 031-367 8190

Facklig kontakt
Anette Sernlo, SKTF, 031-3686813
Pigitsa Sigurdsson, 031-3686823

Företag
Göteborgs stad, Intraservice

Adress
Göteborgs stad, Intraservice

Jobbnummer
731355

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs Stad, Intraservice

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Stad, Intraservice: