Systemspecialist till kontaktcenter

Täby Kommun, Kontaktcenter / Datajobb / Täby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Täby, Vallentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Täby Kommun, Kontaktcenter i Täby

Täby är en av Sveriges mest attraktiva kommuner med närhet till både arbetsplatser, grönområden och skärgård. Täby ligger strategiskt placerat strax norr om Stockholm och det bor ca 68 000 personer här. I Täby byggs många bostäder, fler företag etableras och kommunen satsar på förbättrad service med stor valfrihet. Täby - att växa med.

Det ska vara enkelt att leva, bo och driva verksamhet i Täby kommun! För att ytterligare förbättra servicen till invånare, företagare och andra intressenter i Täby kommun, startar Täby kommun ett kommungemensamt kontaktcenter. Kontaktcentret blir en helt ny enhet under kommunikationsavdelningen inom kommunledningskontoret.

Den nya enheten beräknas omfatta cirka 16 medarbetare. Kontaktcentret öppnar efter sommaren 2017.

Vill du vara med och utveckla kommunens service till invånare och företagare? Vill du vara med och utveckla kommunens nya kontaktcenter? Läs då vidare!




Publiceringsdatum
2017-05-11

Arbetsuppgifter
I rollen som systemspecialist i Täby kommuns kontaktcenter har du en viktig del i att utveckla kommunens service. Du ansvarar för att vårt nya ärendehanteringssystem stödjer verksamheten i kontaktcenter på bästa sätt samt tar fram verksamhetens statistik. Med hjälp av tillgänglig statistik bidrar du aktivt med att föra utvecklingen av vårt arbete framåt. Initialt kommer dessa uppgifter att kräva all tid. Efter hand kommer du även att utvecklas för att tidvis fungera som ett stöd i verksamhetens löpande arbete.

Som systemspecialist i kontaktcenter ingår följande arbetsuppgifter:

• Driva utvecklingen av vårt ärendehanteringssystem som är navet i stadens service till invånare och företag
• Administrera och konfigurera systemet
• Utbilda och supportera användare
• Driva och utveckla nätverk av superanvändare i stadens verksamheter
• Administration av behörigheter i systemet
• Ta fram och utveckla statistikrapporter i systemet utifrån verksamhetens behov
• Bidra till verksamhetsutveckling med hjälp av tillgänglig statistik
• Sätta upp regelverk och arbetssätt i systemet
• Delta i uppgraderingar och genomföra tester
• Fungera som ett stöd i enhetens löpande arbete där du tillsammans med dina kollegor arbetar för att lösa inkommande frågor
• Aktivt bidra i arbetet med att utveckla effektivare arbetssätt och lösningar i kontaktcenter.



Kvalifikationer
Vi söker dig med:
• Högskoleexamen med minst 15 Högskolepoäng i statistik
• Erfarenhet av en roll som systemspecialist/ systemförvaltare eller liknande verksamhetsnära arbete
• Erfarenhet av att hitta lösningar utifrån verksamhetens behov med hjälp av teknikens möjligheter.
• God datavana med förmåga att simultant hantera flera olika IT-baserade system.
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Mycket goda kunskaper i Excell
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Det är meriterande med
• Praktisk erfarenhet av att dra slutsatser av statistik
• Ytterligare språkkunskaper
• Arbetslivserfarenhet från offentlig verksamhet

Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen som systemspecialist i vårt kontaktcenter bör du vara kommunikativ med en god samarbetsförmåga. Du har även en analytisk sida med god förståelse för komplexa sammanhang. Som handläggare i kontaktcenter ställs du dagligen inför frågor som kräver att du är initiativrik, nyfiken, lösningsorienterad samt har en mycket god känsla för service.


ÖVRIGT
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2017-06-07 Tillträde 7 juni eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-25
Ange följande referens när du ansöker: A683543
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexandra Falke alexandra.falke@taby.se 08- 5555 97 90

Företag
Täby Kommun, Kontaktcenter

Adress
Täby Kommun, Kontaktcenter
Esplanaden 3
18380 TÄBY

Kontorsadress
Esplanaden 3 TÄBY

Jobbnummer
3493465

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Täby Kommun, Kontaktcenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Täby Kommun, Kontaktcenter: