Systemspecialist med lönekompetens

Skövde kommun, Sektor styrning och verksamhetsstöd / Administratörsjobb / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Skövde, Tibro, Tidaholm, Götene, Skara eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skövde kommun, Sektor styrning och verksamhetsstöd i Skövde

Skövde är en framtidsstad med livskvalitet och drivkraft som får spännande saker att hända. Vi har en ledande position i Skaraborg och är på god väg att nå målet att bli 60 000 invånare. Med ett expansivt näringsliv, goda utbildningsmöjligheter och närhet till natur och kultur finns goda förutsättningar för en hög livskvalitet.

Skövde kommun är inne i en spännande utvecklingsfas och som anställd hos oss får du en fantastisk möjlighet att påverka Skövdes framtid.

Sektor styrning och verksamhetsstöd ansvarar för områdena ekonomi- och verksamhetsstyrning, ekonomiadministration, administrativ styrning, arbetsgivarfrågor samt IT och andra verksamhetsstödjande funktioner såsom juridik och metodstöd i kvalitets- och utvecklingsarbete. Sektorn erbjuder tjänster till hela kommunkoncernen. Sektorn leds av en sektorchef. Det finns cirka 90 medarbetare i sektorn.

För att du ska trivas i denna roll behöver du ha ett eget driv och känna trygghet i din kompetens. Stort fokus på förbättring och utvecklingsarbete, samtidigt som du har ett gott tålamod och stark förmåga att möta våra samarbetspartners behov.



Publiceringsdatum
2020-01-27

Arbetsuppgifter
Du kommer i första hand arbeta med löpande löneekonomi i vårt HR system HR +8. Du kommer också hantera digitalisering/automatisering i löneprocessen. Kan även bli aktuell för att driva alternativt vara involverad i utvecklingsprojekt inom området. I rollen ingår också viss systemförvaltning av olika system. Vi arbetar i HR +8 webb och klient, Medvind webb och klient samt flertalet andra HR system. Det kan i perioder också bli aktuellt att arbeta som löneadministratör.


Kvalifikationer
Gedigen kommunkunskap inom lön är ett krav. Minst 5 års erfarenhet.
Bokföring/ekonomikunskap utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdigt minst 1 år.
Systemkompetens inom HR + 8 minst 2 år.
Meriterande med systemförvaltning gärna PM 3.
Har du erfarenhet av projektledning är det också meriterande.

Vi ser en person som är noggrann och analytisk med förståelse för helheten. Självgående i dina arbetsuppgifter och en förståelse för komplexiteten i arbetet.

ÖVRIGT
Skövde Kommun arbetar aktivt för att utveckla jämställda och jämlika verksamheter riktade till kvinnor och män, pojkar och flickor oavsett bakgrund och tillhörighet samt arbetsplatser fria från diskriminerande strukturer.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Omgående enligt överenskommelse. Urval sker löpande.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Skövde kommun, Sektor styrning och verksamhetsstöd

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A929075".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Skövde kommun (org.nr 212000-1710)

Arbetsplats
Skövde kommun, Sektor styrning och verksamhetsstöd

Jobbnummer
5061898

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skövde kommun, Sektor styrning och verksamhetsstöd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skövde kommun, Sektor styrning och verksamhetsstöd: