Systemförvaltare till Digitaliseringsavdelningen

Norrköpings kommun / Datajobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Norrköpings kommun i Norrköping, Söderköping, Linköping, Åtvidaberg, Motala eller i hela Sverige

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

Är du en person som vill kombinera dina goda kunskaper inom system med ditt pedagogiska förhållningssätt? Då kan du vara vår nya systemförvaltare till digitaliseringsavdelningen!

VÅR VERKSAMHET

Digitaliseringsavdelningen har omkring ett 90-tal anställda och är belägen i Pronovahuset vid Motala ström. På avdelningen pågår flertalet digitaliseringsprojekt som syftar till att förstärka olika verksamheter i kommunen med digitala hjälpmedel. Målet är att vara en kommun som är ledande och inspirerande i sitt sätt att föra arbetet med digitaliseringen framåt. Avdelningen ansvarar också för att utveckla och driva de IT-system, applikationer och telefonilösningar som används i kommunens verksamheter. Vi tar oss an morgondagens utmaningar redan idag!

DINA ARBETSUPPGIFTER

I tjänsten som systemförvaltare kommer du tillsammans med dina kollegor ha det huvudsakliga ansvaret för drift, funktion, förvaltning, utveckling och kvalitetssäkring inom området leverantörsreskontra. Du kommer huvudsakligen att arbeta i kommunens ekonomisystem där ditt fokus är på att förvalta och utveckla.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

• Planering för utbildningar och skapa instruktionsfilmer och manualer.
• Hantera olika inkommande ärenden via samtal och mail.
• Delta i kommunens bokslutsarbete.
• Ansvara och utveckla processen leverantörsreskontra.
• Bokning av möten, föra protokoll samt vara samordnade i de delar som berör området.
• Support och utbildning till användare av ekonomisystemet och EFH/e-handelssystemet.
• Hantering av viss löpande redovisning. Du arbetar med fakturor, dess elektroniska flöden och fakturaloggar.

Mycket av arbetet sker självständigt, men du har kollegor att diskutera med och ta stöd av. Tillsammans ser ni till att alla kommunens verksamheter får rätt information så att de kan skapa största möjliga nytta.

Ditt fokus kommer att vara på leverantörsreskontran men du kan även arbeta med kundreskontran vid behov. Vi strävar efter att få mer insyn i varandras arbetsuppgifter för att minska sårbarheten och underlätta vid ledigheter.

När du påbörjar din tjänst kommer du att erbjudas en god introduktion och upplärning så att du kommer in i arbetet på ett bra sätt. Du ingår i en inkluderande och engagerad arbetsgrupp med en chef som tillämpar tillitsbaserat ledarskap.

Du utgör en viktig del där du verkar som gruppens sammanhållande länk, du har ett ständigt driv att förvalta arbetet på bästa sätt och har ett kvalitativt fokus. Du kan komma att hantera oplanerade ärenden som behöver prioriteras, där du behöver kunna vara flexibel och lösa uppgifter.

VEM ÄR DU?

Du är logisk och analytisk och kan reflektera över olika situationer, och har ett naturligt konsekvenstänk. Du är pedagogiskt lagd och har inga svårigheter med att stå inför grupp. Du är självgående, tar gärna initiativ och kan se förbättringsområden.

Utbildningsmässigt ser vi gärna att du har examen som gymnasieekonom eller utbildning som bedöms likvärdig.

Du har gärna erfarenhet av e-handel och av att ha jobbat med support i liknande ärenden. Du har minst ett par års arbetserfarenhet med bokföring och övrig ekonomisk arbetserfarenhet. Vi ser helst att du har arbetat med leverantörsreskontra specifikt, och har du dessutom verkar inom offentlig verksamhet sedan tidigare är det ett stort plus!

IT-mässigt är du en klippa inom ekonomisystem och vi ser det som extra positivt om du har jobbat med Visma och Raindance. Du är även en van användare av Officepaketet. Språkligt bör du ha goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift.

Information om tjänsten
Antal lediga tjänster: 1
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Arbetstid: Dagtid på heltid
Möjlighet till distansarbete: Till viss del utifrån verksamhetens behov
Sista ansökningsdatum: 1 december 2023
Kontakt: Enhetschef Mia Segerberg på 011 -15 39 57 eller på mia.segerberg@norrkoping.se alternativt kontakta rekryteringsspecialist Sara Persson på sara.persson@norrkoping.se

Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-12-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Norrköpings kommun (org.nr 212000-0456), http://www.norrkoping.se

Jobbnummer
8252174

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Norrköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Norrköpings kommun: