Systemförvaltare inom Warehouse Management till Ramirent

Magna AB / Datajobb / Stockholm
2017-05-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Systemförvaltare inom Warehouse Management till Ramirent" (publicerad 2017-09-15) ⬅️


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Magna AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

Arbetsbeskrivning
Som systemförvaltare utgör du navet i arbetet med några av Ramirents verksamhetssystem. Du ansvarar för att systemen möter verksamhetens behov och att de är tillgängliga och välfungerande. Det innebär regelbundet samarbete med olika affärsfunktioner inom koncernen, utvalda leverantörer och en kontinuerlig omvärldsbevakning.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att:

Ha det övergripande ansvaret för företagets applikationer inom området Fleet och Sourcing.
Konkretisera vad verksamheten behöver och stötta i kravställning och supportera i tekniska systemfrågor.
Tätt samarbete med funktionerna Fleet och Sourcing och övriga intressenter.
Samordna och kommunicera förändringar i systemet ut i verksamheten.
Ha helhetsansvar för ett antal applikationer i drift.
Agera på driftstörningar och ha nära kontakt med utvecklare och leverantörer.
Delta i olika utvecklingsprojekt.
Hålla i förvaltningsforum med representanter från verksamheten.
Delta i utveckling av IT-avdelningens interna processer.
Som systemförvaltare utgör du navet i arbetet med några av Ramirents verksamhetssystem.
Övriga arbetsuppgifter är utveckling och förändringsarbete i de olika systemen.


Kundföretaget
Ramirent är specialister på att utveckla dynamiska hyreslösningar, som i nära samband med kunder förenklar deras vardagliga verksamhet och affärer. Som ett av Europas ledande maskinuthyrningsföretag i Europa söker Ramirent drivna och initiativrika problemlösare som vill växa med företaget och ta företaget framåt som ett starkt varumärke. 2015 var Ramirentkoncernens omsättning 636 miljoner euro. Koncernen har över 2.700 anställda, 288 kundcenter i 10 länder i Norden, i centrala och östra Europa. Ramirent är noterat på NASDAQ OMX Helsinki Ltd. www.ramirent.com


Din profil
Din utbildningsbakgrund är systemvetare eller motsvarande, vi ser gärna nyutexaminerade sökanden eller sökanden som är i början av sin karriär. Vi vill att du har teknisk kunskap om verksamhetssystem och projektmetodik på en grundläggande nivå samt en god generell IT-förståelse.
Det är meriterande om du har erfarenhet av ITIL och något av marknadens standardiserade Affärssystem/ERP..

För att vara aktuell för denna tjänst har du en systemvetarbakgrund eller motsvarande, du är trygg i dig själv och trivs med att kunna påverka och ansvara för att driva verksamhetsfrågor framåt. Vidare har du en god social och kommunikativ förmåga och du kan kommunicera IT frågor på ett tydligt och lättbegripligt sätt!

För att bli framgångsrik i denna tjänst tror vi även att du är självständig och initiativrik person som ser både helhet och detaljer. Vidare är du strukturerad och har ett genuint engagemang i ditt arbete där du bidrar med nya idéer och utvecklingsförslag. Utöver detta har du en naturlig förmåga att bygga förtroende hos andra människor genom att ha en balans mellan att vara ödmjuk och tydlig.

Dina personliga egenskaper kommer att väga tungt i denna rekrytering.

Detta är den perfekta tjänsten för dig som vill komma ut och arbeta i ett internationellt bolag där du ges stor möjlighet att växa både i rollen och i organisationen. Ramirent erbjuder dig en vänskaplig och öppen företagskultur där de välkomnar idéer, nytänkande och förbättringsförslag. Företaget arbetar med snabba beslutsprocesser och har ett stort engagemang där de värnar om varandra och hjälps åt för att nå större framgångar inom företaget. Om du trivs i en föränderlig miljö där du får vara med och påverka och utveckla nya processer kommer du trivas mycket bra på Ramirent.

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Emma Henriksen på emma.henriksen@magna.se.

Vårt företag
Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.

Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-05-22

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-19
Ange följande referens när du ansöker: 7287
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Henriksen emma.henriksen@magna.se

Företag
MAGNA AB

Adress
MAGNA AB
Industrigatan 4A
11246 Stockholm

Kontorsadress
Industrigatan 4A

Jobbnummer
3514386

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Magna AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Magna AB: