Systemförvaltare inom E-handel till Sollefteå - Vikariat

Statens Servicecenter / Datajobb / Sollefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Sollefteå, Kramfors, Ragunda, Mark, Härnösand eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Sollefteå, Kramfors, Örnsköldsvik, Sundsvall, Strömsund eller i hela Sverige

Är du intresserad av att jobba som systemförvaltare inom E-handel och har ett stort teknikintresse? Då kanske vi är dina blivande kollegor! Befattningen är placerad inom Avdelningen för Systemförvaltning. Avdelningen för systemförvaltning är nyinrättad och består av sex enheter med totalt ca 100 medarbetare.

Avdelningens huvuduppgifter är systemförvaltning av de verksamhetssystem som är aktuella inom våra tjänsteområden HR och lön, E-handel och ekonomi samt införandeprojekt av nya kundmyndigheter.

Den aktuella enheten Systemförvaltning E-handel har 22 medarbetare och finns på orterna Stockholm, Gävle, Sollefteå och Östersund.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Den huvudsakliga inriktningen är systemförvaltning inom e-handelsområdet och löpande ärendehantering inom andra linjens support. Du ser dokumentation av dina resultat som en självklarhet i ditt arbete.

Rollen kommer på sikt att innebära deltagande i olika uppdrag och projekt. Arbetsuppgifterna utförs framförallt i systemet Visma Proceedo.

Tillsammans med dina kollegor hanterar du användarstöd till kundmyndigheter och våra egna ekonomihandläggare. Du ingår i en grupp med erfarna kollegor som hjälper dig att succesivt komma in i rollen. Vår framgång bygger på våra medarbetares förmåga att växa med uppgiften. Vi har ett generöst kunskapsutbyte mellan varandra och diskuterar ofta förslag och nya idéer.

Publiceringsdatum
2023-06-22

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

• Gymnasieutbildning i kombination med antingen ytterligare relevant utbildning på högre nivå eller relevant arbetserfarenhet
• Minst ett års erfarenhet av arbete med systemförvaltning inom aktuellt område alternativt liknande område

Vidare ska du ha följande förmågor att:

• Att lösa problem genom att analysera situationen och ta fram lösningar
• Att upptäcka utvecklingsbehov och bidra i utvecklingsarbete
• Att muntligt och skriftligt förmedla information så att andra förstår
• Att anpassa sitt arbetssätt till ändrade omständigheter
• Att planera och dokumentera sitt arbete
• Att prioritera arbetsuppgifterna i linje med verksamhetens behov
• Att samarbeta med andra för att lösa en uppgift

Dessutom är det meriterande om du har kunskap om och erfarenhet av:

• Akademisk examen inom systemvetenskap, ekonomi eller annat relevant område
• Visma Proceedo
• Arbete som systemförvaltare/-administratör
• Arbete i projekt

Övrig information
Anställningen är ett vikariat på 100% med start så fort som möjligt enligt överenskommelse t om 2025-05-31.
Anställningen är placerade i Sollefteå eller Gävle.
Möjlighet till visst distansarbete finns att erbjuda.
Resor i arbetet kan förekomma.

Välkommen med din ansökan senast 9 juli 2023. Vi kommer i denna rekrytering be dig om att svara på ett antal urvalsfrågor kring din erfarenhet och utbildning som ligger till grund för vår bedömning. Du kommer därför inte att bifoga ett CV eller personligt brev. Det är av stor vikt att du uppger år och månad för den relevanta erfarenheten i svaren på urvalsfrågorna samt beskriver arbetsuppgifterna du haft relevant för denna tjänst så att din kompetens tydligt framgår. Detta är viktigt för att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt.

Vi kan komma att genomföra förstaintervjuer löpande under annonseringstiden. Intervjuerna kommer att genomföras digitalt via Skype.

För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.

Hos oss får du bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter.
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges statliga servicekontor där vi vägleder besökare i frågor som rör Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.

Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till myndigheter. Vi är experter inom ekonomi, lön och HR.

Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontor finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-07-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Statens Servicecenter (org.nr 202100-6453), http://www.statenssc.se

Kontakt
Håkan Alenius, Facklig kontaktperson, SEKO
026-65 65 82

Jobbnummer
7905934

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: