Systemförvaltare HR-system

Mölndals stad, HR-avdelningen / Datajobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mölndals stad, HR-avdelningen i Mölndal

I Mölndals stad är vi ca 5000 medarbetare som är stolta över att ha ett av Sveriges viktigaste jobb; att skapa bästa möjliga vardag för Mölndalsborna. Våra ledord är mod och kreativitet. För oss är det viktigt att tänka annorlunda och prova nya saker för att vi ska kunna utveckla våra verksamheter och bidra till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva i. Vi vill att de vi är till för ska märka skillnaden och känna engagemanget. Varje dag.

Med närhet till storstaden erbjuder Mölndal en unik natur, kultur- och industrihistorisk miljö. Tillsammans med kollegor som vill samarbeta och dela kunskap, får du ett arbete i en dynamisk region där det är attraktivt att jobba och bo.

Mölndals stad har en samlad HR-avdelning med övergripande ansvar för stadens arbetsgivarfrågor. Avdelningen består av Enheten för chefsstöd, Vikarieenheten samt Löneenheten. På Löneenheten är vi 20 medarbetare och här arbetar löneadministratörer, systemadministratörer samt 2 systemförvaltare. Centralt på HR-avdelningen finns även en systemansvarig för samtliga HR-system i staden, vilken arbetar nära både systemadministratörer och systemförvaltare.

Då en av våra systemförvaltare nu väljer att gå i pension söker vi efter en ny kollega som vill bidra till att utveckla vår verksamhet.

Publiceringsdatum
2016-09-28

Arbetsuppgifter
Som systemförvaltare kommer du att jobba med förvaltning och utveckling av stadens lönesystem Personec P, Personec Förhandling, Personec Utdata. Du kommer även att arbeta med IT-stöden för rehabilitering och arbetsskador, Adato/LISA samt WinLas som är ett verktyg för LAS-hantering.

Du kommer in ett spännande skede där vi just nu upphandlar ett nytt avtal gällande HR-system, vilket innebär att stort fokus kommer hamna på utvecklings- och förändringsprojekt. Detta kommer du att bli högst delaktig i.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att:
• planera och genomföra bearbetningar/körningar löpande under månaden.
• hantering av behörigheter för HR-systemen.
• leda och genomföra tester och anpassningar av befintliga och nya versioner
• arbeta med att felsöka och åtgärda incidenter både internt och externt, vid behov i dialog med systemleverantören.
• föreslå förbättringar utifrån verksamheternas behov och driva utvecklingsönskemål gentemot systemleverantören.
• kommunicera kring förändringar och nya modulers funktionalitet i de olika HR-systemen
• delta i utredningar avseende t.ex. nya tillämpningar inom området
• medverka i användarforum och intressegrupperingar och utvecklingsprojekt.
• hantera driftsfrågor i samarbete med IT-avdelningen i Mölndals Stad.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• högskoleutbildning inom HR- eller systemområdet kompletterat med arbetserfarenhet från HR-området eller
• erfarenhet av arbete med systemförvaltning.

Vi ser att du har god vana av att arbeta med olika IT system samt kunskap om löne- och avtalsfrågor. Ett krav är att du tidigare har använt och administrerat någon typ av lönesystem, gärna Personec P. Meriterande är erfarenhet av arbete med support samt kunskap och erfarenhet av SQL.

För att trivas i rollen behöver du vara strukturerad, noggrann och analytisk och du brinner för utvecklings- och kvalitetsfrågor. Du har ett positivt förhållningssätt, god kommunikationsförmåga samt vill och kan samarbeta på ett konstruktivt sätt.
Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Vi erbjuder dig en arbetsplats med en tydlig vision och ett stort engagemang för att skapa bästa möjliga stöd för våra verksamheter. Som medarbetare i Mölndals stad har du flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och möjlighet att köpa kollektivtrafikkort genom löneavdrag.

ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-10 10 29.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Inför rekryteringsarbetet ha vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-09
Ange följande referens när du ansöker: A610943
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Hellman, Lönechef 031- 315 20 07

Facklig kontakt
Josefin Cederberg, Vision 031-315 17 29
Åsa Kramér, SACO 031-315 10 00 asa.kramer@molndal.se

Företag
Mölndals Stad, HR-avdelningen

Adress
Mölndals Stad, HR-avdelningen
Göteborgsvägen 11-17
43182 Mölndal

Kontorsadress
Göteborgsvägen 11-17 43182 Mölndal

Jobbnummer
3074535

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mölndals stad, HR-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mölndals stad, HR-avdelningen: