Systemförvaltare

Helsingborgs stad, HR-avdelningen / Ekonomiassistentjobb / Helsingborg
2017-01-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Systemförvaltare" (publicerad 2017-11-06) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgs stad, HR-avdelningen i Helsingborg

Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.

HR-servicecenter är en del av HR-avdelningen inom Stadsledningsförvaltningen. HR-servicecenter betalar ut lön, handlägger pension och förvaltar HR/lönesystem för sex kommuner inom familjen Helsingborg; Ängelholm, Höganäs, Båstad, Åstorp och Svalöv och Helsingborg. Vi är idag drygt 40 medarbetare på HR-servicecenter.




Publiceringsdatum
2017-01-16

Arbetsuppgifter
Din placering kommer vara på team System inom HR-servicecenter, som har till uppgift att förvalta och utveckla våra kunders HR/lönesystem och kvalitetssäkra löneprocessen.
I arbetet ingår även att planera för och testa versionsuppdateringar. Vi har idag Visma Personec som HR/ lönesystem.
Som systemförvaltare kommer du att verkställa lön och säkerställa de månatliga systemrutinerna och den löpande systemadministrationen. Du är också vår expert på system och hjälper både oss internt på HR-servicecenter och våra kunder att använda systemen på bästa sätt. Du är ett expertstöd i systemfrågor och vid utbildningar.
Uppdraget innebär många kontaktytor, och du är bryggan mellan lönespecialister, systemleverantör och kund.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av HR/lönesystem och av lönefrågor. Kunskaper inom arbetsrätt och våra kommunala avtalsområden är en merit.
Du levererar resultat med fokus på helhet och värde för våra kunder. Du har ett konsultativt arbetssätt och ett professionellt bemötande och har erfarenhet av arbete med support och/eller utbildning.
Du kommer att ha mycket kontakter både internt och externt, därför är det viktigt att du kan skapa goda relationer och trivs bra med att arbeta i team. Önskvärt är också att du har erfarenhet av att driva och arbeta i projekt.
Du kan självständigt planera och driva utvecklingsarbete och visar vilja att själv utvecklas. Du har ett stort engagemang för systemfrågor.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-22
Ange följande referens när du ansöker: C10220
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Pia Lindberg pia.lindberg@helsingborg.se 042-10 21 53

Företag
Helsingborgs stad, HR-avdelningen

Adress
Helsingborgs stad, HR-avdelningen

25189 Helsingborg

Kontorsadress
Kontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg

Jobbnummer
3262430

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgs stad, HR-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgs stad, HR-avdelningen: