Systemadministratör till lönerelaterade tjänster

Statens Servicecenter / Datajobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Östersund, Strömsund, Sollefteå, Kramfors, Sundsvall eller i hela Sverige

Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 400 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle (HK), Göteborg, Eskilstuna, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter ska verka för att 50 procent av staten mätt i antalet anställda är anslutna till myndighetens tjänster vid utgången av år 2017. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?

Huvudsakliga arbetsuppgifter
De huvudsakliga arbetsuppgifterna innebär förvaltning och vidareutveckling av IT-nära eller verksamhetsnära system och att stödja verksamheten i systemadministrativa frågor mot kund. Du arbetar med systemförvaltning, systemadministration, registervård, filinläsning, versionsbyten, nyinstallationer och tester avseende Statens servicecenters stödsystem och arbetar för att upprätthålla lönesystemets funktionalitet och informationsaktualitet i 2nd line support. Som systemadministratör medverkar du i kundmöten på operativ nivå och vid kravställning mot systemleverantör. I dina arbetsuppgifter ingår även att omsätta strategiska utvecklingsinitiativ till praktiskt utvecklingsarbete samt att utveckla och effektivisera processer/arbetsflöden inom lön.

Publiceringsdatum
2016-07-25

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Relevant akademisk examen eller motsvarande utbildning/kompetens
• Minst tre års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter

Dessutom är det meriterande om du har:
• Tidigare erfarenhet av systemförvaltning
• Arbetat med systemadministration inom löneområdet
• Arbetat i 2nd line support
• Kunskap och erfarenhet gällande lönesystemet Primula
• Kunskap om statliga avtal
• Erfarenhet av projekt- och förändringsarbete

Vidare ska du:
• Ha förmåga att engagera och driva arbetet framåt samt vara innovativ
• Vara pedagogisk och kommunikativ, du kan anpassa dig till olika intressenter för att beskriva tekniken på ett tydligt sätt i både tal och skrift
• Ha utvecklad samarbetsförmåga och god social kompetens

Övrig information
Anställningen är 100% och tillsvidare
Anställningen är placerad i Östersund
Vi tillämpar 6 månaders provanställning
Tillträde omgående

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Peter Wikander Saco-S tel. 08-665 29 34, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Desirée Vängman, Enhetschef 010-456 01 53

Företag
Statens Servicecenter

Adress
Statens Servicecenter
FE 15
83281 Östersund

Kontorsadress
FE 15

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2964610

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: