Systemadministratör inom e-handel

Stockholms kommun / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Vill du vara en del av en engagerad och motiverad grupp med ett starkt driv i frågor kring inköp?Vi på e-handelsenheten söker nu en medarbetare för en tillsvidare anställning.

Vi erbjuder dig

- en modern, trivsam och utvecklande arbetsplats med kompetenta och engagerade kollegor
- kontinuerlig och schemalagd kompetensutveckling utifrån dina behov
- en roll som innebär stora möjligheter till utveckling och själv styra sin arbetsdag
- tjänsten medför flexibilitet och möjlighet till arbete både hemifrån och på kontoret.

Arbetsplatsbeskrivning

Enheten har i dag 14 medarbetare och du kommer att ingå i ett ambitiöst team där leverans, service och ständig förbättring står i fokus. Att vara drivande, framåt och ta ansvar är en självklarhet och tycker du dessutom att det är viktigt att trivas på jobbet så kan vi erbjuda dig goda möjligheter!

E-handelsenheten är en del av upphandling och inköp på serviceförvaltningen. Vi arbetar med att stötta och utbilda medarbetare i stadens organisation vid beställning samt att ansluta leverantörer till Stockholms stads inköpssystem. Det är en viktig del i stadens arbete för att ge ökad avtalstrohet, kostnadsbesparingar, en effektivare och kvalitetssäkrad inköpsprocess, samt förbättrade möjligheter för uppföljning och analys.

Publiceringsdatum
2023-03-23

Dina arbetsuppgifter
Som systemadministratör arbetar du med anslutning och förvaltande av leverantörer till stadens inköpssystem. Vi arbetar i Agressos inköpsmodul och ekonomisystem. Du förväntas även vara delaktig i verksamhetens förbättringsarbete samt att hålla i utbildningar och workshops för stadens medarbetare inom området. Tillsammans med avdelningens upphandlare och avtalsförvaltare så ingår du även i olika tvärfunktionella team där ditt bidrag är viktigt för den kommande upphandlingen likväl som i det löpande förvaltningsarbetet. Arbetet innebär även många kontakter med stadens olika verksamheter och leverantörer på daglig basis.

Erfarenhet och kompetens som vi söker hos dig:

- minst en avklarad gymnasieutbildning med inriktning mot ekonomi, administration eller liknande som arbetsgivaren bedömer som relevant
- mycket god och aktuell IT-vana (Office-paketet och ekonomisystem)
- mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
- erfarenhet av att hålla presentationer, utbildningar och/eller workshops både digitala och i klassrum.

Det är meriterande om du har erfarenhet av:

- kunskaper om de olika affärsprocesserna som används inom SFTI
- kunskaper inom olika anslutningsmetoder och tekniska standarder för e-handel
- att ha arbetat i ett eller flera CRM-system
- kunskap och erfarenhet av arbete i Agresso
- Stockholms Stads övergripande inköpsprocess och kategoriarbete
- avtalssystemet Kommers
- inköpsanalys

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och följande förmågor:

- du är lösningsorienterad och har en mycket väl utvecklad servicekänsla
- trevligt bemötande gentemot kollegor, kunder och leverantörer
- vidare tar du stort ansvar för din uppgift, driver dina processer vidare och löser de problem som uppstår på vägen
- du är lugn, trygg och engagerad och trivs i att arbeta i en organisation under utveckling

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet, engagemang och motivation för tjänsten.

Känner du igen dig i ovanstående beskrivning? Då är du varmt välkommen med din ansökan!

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/1644".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Upphandling

Kontakt
Morthen Holmberg/Enhetschef
08-50811583

Jobbnummer
7581004

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: