Sypply Chain Manager

Primecomp AB / Logistikjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Primecomp AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Södertälje eller i hela Sverige

PrimeComp är ett teknikkonsultbolag med uppdrag inom energi, industri och infrastruktur. Genom vår kombinerade erfarenhet och unika utbud av teknikområden erbjuder vi tjänster för att skapa lönsamma, innovativa och hållbara lösningar.

Publiceringsdatum
2023-05-29

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en erfaren och engagerad Supply Chain Manager för en spännande tjänst inom industrisektorn. Som Supply Chain Manager kommer du att vara ansvarig för att leda och optimera företagets supply chain-processer och säkerställa en effektiv och sömlös flöde av material, information och tjänster. Du kommer att samarbeta med olika avdelningar och leverantörer för att säkerställa leveransprecision, minimera kostnader och maximera kundnöjdheten.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera:

• Planera och optimera företagets supply chain-processer för att säkerställa en effektiv och lönsam verksamhet.

• Hantera och förbättra lagerstyrning, prognostisering, inköp och distribution för att säkerställa rätt mängd och rätt produkter i rätt tid.

• Utveckla och upprätthålla starka relationer med leverantörer och underleverantörer för att säkerställa tillförlitlig och kostnadseffektiv leveranskedja.

• Identifiera och implementera kontinuerliga förbättringar i supply chain-processer genom att använda Lean och Six Sigma-metoder.

• Analysera och rapportera nyckeltal och prestandaindikatorer för att övervaka och optimera supply chain-prestanda.

• Samarbeta med andra avdelningar, inklusive produktion, logistik, försäljning och inköp, för att säkerställa samordnad och effektiv verksamhet.

Kompetens:

För att vara framgångsrik i rollen som Supply Chain Manager inom industrin bör du ha följande kompetenser:

• En kandidatexamen inom logistik, försörjningskedjehantering, industriell ekonomi eller motsvarande erfarenhet.

• Erfarenhet av att leda och optimera supply chain-processer inom industrin eller liknande branscher.

• Goda kunskaper inom planering, lagerstyrning, prognostisering och inköp för att säkerställa en effektiv försörjningskedja.

• Erfarenhet av att använda ERP-system och andra supply chain-relaterade verktyg.

• Stark analytisk förmåga och förmåga att använda data och statistik för att fatta informerade beslut och driva förbättringar.

• Kunskap om Lean och Six Sigma-metoder för kontinuerlig förbättring inom supply chain.

Dina personliga egenskaper
• Förmåga att kommunicera till olika målgrupper och situationer.

• Självständighet och kunna leda sig själv och arbetet framåt.

• Förmåga att skapa förtroende mot kollegor och kunder.

• Förmåga att vara lyhörd - lyssna och läsa mellan raderna.

• Förmågan att vara förändringsbenägen - kunna anpassa sig, acceptera tvära kast och nya förutsättningar.

• Viljan och drivet att lära sig nya saker och ständigt utvecklas.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-07-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
PrimeComp AB (org.nr 556912-4950)

Arbetsplats
PrimeComp

Jobbnummer
7830526

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Primecomp AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Primecomp AB: