Swecon söker en Administratör/Kundmottagare till Södertälje

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Södertälje
2018-03-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Swecon söker en Administratör/Kundmottagare till Södertälje" (publicerad 2018-04-09) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige

Är du noggrann, kreativ och flexibel? Drivs du av ordning och reda och att ha det kul på jobbet med högt i tak? Då kan detta vara rätt tjänst för dig.

Swecon Anläggningsmaskiner AB är återförsäljare av Volvo Construction Equipment i Sverige, Estland, Lettland, Litauen samt delar av Tyskland. Samtliga bolag är alla en del av Lantmännen och utgör där affärsområdet Swecon. Swecongruppen omsätter 6,6 miljarder kr (2016), och har cirka 1 000 anställda.

Swecon som företag bildades så sent som 1999. Men företagets historia börjar redan under andra hälften av 1800-talet, då man påbörjar bildandet av lantmannaföreningar i Sverige. 1946 tecknades det första samarbetsavtalet med det som idag är Volvo Construction Equipment.

På denna nyöppnade Swecon anläggning har vi en verkstad där vi reparerar Volvo maskiner samt har en säljavdelning . Vi är totalt 22 personer på hela anläggningen. Detta är ett vikariat till och med Januari 2020 men stora möjligheter till fast anställning efter det.

Vad erbjuder vi

Du blir en del av härligt gäng som arbetar efter företagets ledord; trygghet, ansvar och kreativitet. Rollen som administratör och kundmottagare hos oss är en flexibel roll där man har många olika arbetsuppgifter där man spelar en viktig roll i gruppen.

Dina främsta arbetsuppgifter är;

* Fakturering internt och externt och matchning av inkommande fakturor
* Reklamationshantering internt och externt
* Tidrapportering
* Kundkontakt i butik eller kundmottagningen för att tex hjälpa kund att boka in en service på entreprenadmaskinerna

Vi arbetar i ett bokningssystem som finns i Outlook där du bokar in och skapar dina order.

I arbetsuppgifterna ingår också att se till att platschef får kontinuerlig rapportering beträffande kvalitén samt se till att reservdels- och försäljningsteamet får support efter överenskommelse.

Vid behov kan du medverka vid olika kunddagar som Swecon har och du får även delta i utbildningar efter behov.

Våra förväntningar på dig

Som person är du noggrann och kan både planera, genomföra och slutföra dina arbetsuppgifter. Du är kreativ och tycker om att hitta lösningar på problem och har en hög servicekänsla.

För att du ska trivas i vårt team och fungera i rollen krävs att du är prestigelös, är tydlig i din kommunikation och drivs av att administrera och komma med nya idéer till lösningar.

Vi söker dig som har goda datorkunskaper och kan arbeta i Excel och Outlook. Du uttrycker dig mycket väl på svenska i tal och skrift. Det är meriterande att man har B-körkort.

Välkommen med din ansökan!

Välkommen med ditt CV och personliga brev så snart som möjligt då urval sker löpande, dock absolut senast 30 mars. I denna rekrytering samarbetar vi med Adecco. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig
rekryteringskonsult, Sabina Sjögren sabina.sjogren@adecco.se 08-587 512 77

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-03-14

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sabina Sjögren sabina.sjogren@adecco.se 08-587 512 77

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Svetsarvägen 8
17141 SOLNA

Kontorsadress
Svetsarvägen 8

Jobbnummer
4020252

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: