Svenska McDonald's IT-avdelning söker förstärkning

McDonald's Sverige / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos McDonald's Sverige i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Svenska McDonald's IT funktion söker nu förstärkning av två personer som kommer att ha det operativa ansvaret för kvaliteten i IT-leveransen genom att stödja och utveckla effektiva IT- och digitala tjänster till McDonald's restaurangdrift (Operations) med fokus på backoffice, tidssystem samt kassa- och betallösningar.

Området Operations är en del av Service development och ansvarar för leveransen av applikationstjänster till våra restauranger. Du kommer att leverera tjänsterna i samarbete med interna resurser och externa leverantörer. Vidare är du i centrum av leveransen, följer upp den dagliga driften, rapporterar status, avvikelser samt möjliga förbättringar. Du är till stor del operativ men du kommer också att aktivt vara med och skapa framtidens IT-tjänster för våra restauranger.

Du har en nyckelroll i att garantera kvalitet i leveransen i alla lägen, samt hantera förväntningar, krav och förfrågningar. Vi erbjuder ett jobb där varje dag kommer att vara en utmaning. Vi söker dig som har lång erfarenhet från restaurangnära tjänster och som kan vara med och etablera funktionen och leverera existerande och framtida tjänster till våra restauranger.

Tjänsterna är tillsvidare och vi tillämpar 6 månaders provanställning. Du kommer att vara placerad på Svenska McDonald's huvudkontor i Skärholmen.



Dina ansvarsområden

• Följa upp den dagliga driften och kontinuerligt arbeta för att skapa stabilitet i pågående leverans. Prioritering, analys, koordinering, testning samt säkerställande av lösning på incidenter och problem enligt överenskomna processer
• Kommunikation med involverade intressenter gällande driftstatus och framtida utvecklingsområden
• Delta i utveckling och förbättring av tjänstleveransen. Prioritera, analysera, koordinera och genomföra förändringsbehov enligt överenskomna processer
• Skapa ett nära samarbete med affärsverksamheten, andra funktioner inom IT och våra leverantörer för att säkerställa strategisk plan och kortsiktiga målsättningar
• Etablera, applicera, integrera och förbättra processer. Säkerställa att ny eller förändrad tjänst kan levereras ut till restaurangerna med hög kvalitet
• Leda det interna/externa leveransteamet enligt överenskomna metoder. Föreslå förbättringar av tjänsten i samarbete med tredjepartsleverantörer
• Planera och följa upp budget och leveranser. Delta i och driva tjänsteupphandling samt projekt
• Delta i beslutsfattande möten, såsom styrgrupps- och prioriteringsmöten



Din kompetens

Precis som alla medarbetare på McDonalds är du en social, öppen, kommunikativ och ambitiös lagspelare med stark drivkraft och en positiv inställning. Dessutom har du dessa kunskaper och erfarenheter:

• Minst fem års erfarenhet från liknande arbete, gärna i rollen som Service Delivery Manager, samt lång erfarenhet av förändringsledning
• Stor förståelse för och praktisk erfarenhet av restaurangdrift, med fokus på back-office, kassasystem
• Erfarenhet från förstudie-, utrednings- samt kravarbete (RFC)
• Inte rädd för att vara operativt involverad ("hands-on")
• Strukturerad, analytisk, bra på att prioritera och kan hantera många parallella uppgifter
• Mycket god kunskap gällande projektstyrning, utvecklingsprocess och agila arbetssätt
• Du ser till helheten och har ett starkt leveransfokus
• Du är trygg i din roll
• God kunskap gällande arbete med budget och framtagande av business case
• Mycket god kommunikationsförmåga, både på engelska och på svenska



Ansökan

För rätt person väntar ett roligt, dynamiskt och utvecklande arbete, ofta i ett högt tempo. Låter det intressant? Registrera då din ansökan, bestående av CV och personligt brev, via knappen nedan eller via vår hemsida www.mcdonalds.se, senast den 25 februari.

Då ansökningarna kommer att behandlas löpande ber vi dig skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Henrik Simonsen, IT Manager, på telefon 08-740 85 00.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-02-01

Ersättning


Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
McDonald's Sverige

Adress
McDonald's Sverige
Lindvretsvägen 9
12785 Skärholmen

Kontorsadress
Lindvretsvägen 9

Jobbnummer
3937358

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från McDonald's Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos McDonald's Sverige: