Svenska kraftnät söker Verksamhetssupport

Svenska Kraftnät / Datajobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svenska Kraftnät i Sundbyberg, Stockholm, Täby, Norrtälje, Västerås eller i hela Sverige

Vill du arbeta i en utvecklande miljö där du blir en viktig länk i en samhällsviktig verksamhet? Vi bygger ut stamnätet för att möta framtidens energibehov och utvecklar vårt samarbete med övriga Europa.

Svenska kraftnät söker nu dig som vill arbeta med användarsupport och stödja projektdeltagare i användningen av våra projektrelaterade IT-verktyg. Du kommer att tillhöra enheten Projektkontoret som består av 13 personer. Projektkontorets övergripande uppgift är att säkerställa att Svenska kraftnäts projekt genomförs på ett bra och effektivt sätt och att kompetenser inom projektstyrning utvecklas och bibehålls.

Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Sundbyberg.

Publiceringsdatum
2016-11-22

Arbetsuppgifter
I rollen som verksamhetsupport ansvarar du främst för att ge användarsupport till projektdeltagare som arbetar i vårt planerings- och uppföljningsverktyg Antura Projects och vårt dokumenthanteringssystem Alfresco. Verktygen implementerades under 2016 och utrullning pågår nu i organisationen. Du kommer att arbeta i nära samarbete med våra två verksamhetsspecialister för verktygen som även de är placerade på Projektkontoret samt systemansvariga på IT-avdelningen.

I arbetet ingår att:

• Ge användarsupport
• Utbilda och stödja användare
• Utveckla lathundar och handledningar
• Fånga upp och analysera nya krav och önskemål
• Kravställa, testa och följa upp mot leverantörer för säkerställande av leveranser
• I samarbete med våra verksamhetsspecialister, ta fram utvecklings- och utbildningsplaner för vidareutveckling av verktygen

Du kommer att få möjligheten att utvecklas inom projektstyrning och dess processer och utbyta erfarenheter med kollegor som verkat länge inom branschen.

Bakgrund
Högskoleutbildning är meriterande men inget krav för den här tjänsten. Vi ser gärna att du själv har arbetat några år inom projektområdet, kanske som projektledare eller projektdeltagare, så att du har förståelse för hur projekt genomförs och följs upp. Vi ser också att du har erfarenhet av något/några projektstödjande verktyg inom planering/uppföljning och dokumenthantering. Meriterande är förstås om du har erfarenhet av Antura Projects och/eller Alfresco. Vidare är det en fördel om du tidigare arbetat med support mot slutanvändare, utbildning, användardokumentation och systemförvaltning enligt Pm3-modellen som är den modell vi använder på Svenska kraftnät. Du är kommunikativ och uttrycker dig väl på svenska och engelska i tal och skrift.

Dina personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i den här tjänsten. Du ska ha lätt för att skapa nya relationer då denna roll innebär många kontaktytor i organisationen. Det är viktigt att du är kommunikativ, har god pedagogisk förmåga och brinner för att jobba med god service och support. Du har hög samarbetsförmåga, är tålmodig, ansvarstagande och flexibel.

Svenska kraftnät arbetar med kompetensbaserad rekrytering vars syfte är att se till varje persons kompetens och därmed främja mångfald och motverka diskriminering. Eftersom vi arbetar med viktig infrastruktur i samhället så är våra tjänster säkerhetsklassade och svenskt medborgarskap är därför ett krav.

Vill du veta mer, kontakta gärna rekryterande chef Camilla Rubinstein, tel. nr. 010-475 86 12 alternativt rekryteringsstöd Josefine Elinder, tel. nr. 010-475 86 38. Fackliga representanter är Erik Böhlmark, SACO, tel. 010-475 86 14 och Stefan Ekberg, ST, tel. 010-475 82 91. Du når oss också via e-post: fornamn.efternamn@svk.se.

Vi behandlar ansökningar löpande och välkomnar din ansökan så snart som möjligt dock senast den 14 december 2016.

Om Svenska kraftnät
Svenska kraftnät är den myndighet som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt - i dag och i framtiden. En trygg elförsörjning är en förutsättning för att Sverige inte ska stanna. Därför övervakar och styr vi elsystemet dygnet runt. Vi bygger även ut stamnätet för att möta morgondagens behov. Vi är drygt 600 anställda, de flesta vid huvudkontoret i Sundbyberg. Vi har även kontor i Sundsvall, Halmstad och Sollefteå. Ytterligare flera hundra personer sysselsätts på entreprenad för drift och underhåll av stamnätet runt om i Sverige. Svenska kraftnät har även i uppdrag att främja en öppen svensk, nordisk och europeisk marknad för el. Därför bygger vi nya elförbindelser som stärker kopplingarna till det europeiska elnätet. Vi deltar också i det europeiska samarbetet för att skapa en gemensam elmarknad inom EU. Dessutom har vi ett nära samarbete med andra systemoperatörer i Norge, Finland och Danmark för att driva vårt elsystem effektivt.

Vi strävar efter att vara en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Det innebär att vi fokuserar på att ge våra medarbetare utmanande arbetsuppgifter, bra förmåner och förutsättningar för en god balans mellan arbetsliv och privatliv. Läs mer om oss på www.svk.se.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Svenska Kraftnät

Adress
Svenska Kraftnät
Box 1700
17224 Sundbyberg
17224 Sundbyberg

Kontorsadress
Sturegatan 1

Jobbnummer
3173968

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svenska Kraftnät

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svenska Kraftnät: