Svenska kraftnät söker ansvarig för inköpssystem

Svenska Kraftnät / Datajobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svenska Kraftnät i Sundbyberg, Stockholm, Täby, Norrtälje, Västerås eller i hela Sverige

Vill du bidra till bättre inköp genom IT inom en spännande och expansiv bransch?

Svenska kraftnät är inne i en expansiv fas. Vi står inför en lång period av stora investeringar och organisationen växer. Detta innebär ökade krav på inköpsfunktionen och behov av nya arbetssätt med förbättrat systemstöd. Vi rekryterar nu en modulansvarig för vårt inköpssystem. Du kommer att ingå i en grupp på tio personer på inköpsenheten. Din placering blir på Svenska kraftnäts kontor i Sundbyberg.

Publiceringsdatum
2015-07-22

Arbetsuppgifter
Du kommer att ansvara för vår inköpsmodul som är under implementering och ingå i förvaltningsorganisationen för vårt affärssystem Agresso. Svenska kraftnät har höga ambitioner att implementera ett effektivt inköpssystem som skapar stor nytta. Rollen som modulansvarig innebär att vara expertanvändare samt stötta och utbilda användarna. Du kommer att föreslå förbättringar för att optimera nyttan av systemet samt ta fram användarhandledningar. Du kommer att bygga rapporter för att verksamheten ska kunna få den inköpsstatistik man behöver. Du kommer också läsa in prislistor från leverantörer, ansvara för registervård, arbeta med leverantörsanslutningar och kontrollera att systemet används på rätt sätt. I arbetsuppgifterna ingår också att rapportera och hantera supportärenden gentemot systemleverantören och vår IT-avdelning. Vårt inköpssystem är e-handelsmodulen i affärssystemet Agresso. På sikt kommer ditt ansvar att breddas till ansvar för fler IT-system inom inköp.

Arbetet bedrivs i nära samarbete med övriga inom inköpsenheten, med systemansvarig och övriga modulansvariga för Agresso samt med medarbetare inom Svenska kraftnät. Du har också externa kontakter med leverantörer.

Bakgrund
Du har minst 3-årig gymnasieutbildning inom relevant område. Du har erfarenhet av att arbeta med affärssystem, med fördel av inköpssystem. Erfarenhet av inköpsarbete är meriterande. Du är intresserad av IT och att förbättra verksamheten genom IT-lösningar. Du har även en god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.

Vi söker dig som är serviceinriktad med god samarbetsförmåga. Du har gärna en pedagogisk ådra. Ditt arbetssätt kännetecknas också av ansvarstagande och självständighet. Du är noggrann samt skapar ordning och reda. Vi lägger särskilt stor vikt vid personliga egenskaper.

Svenska kraftnät strävar efter en kreativ blandning av medarbetare där miljön ska präglas av mångfald och jämn könsfördelning. Eftersom vi arbetar med viktig infrastruktur i samhället så är våra tjänster säkerhetsklassade. Svenskt medborgarskap är ett krav.

Vill du veta mer, kontakta gärna inköpschef Ulrika Hesslow, 010-475 84 98, eller HR-Specialist Sofie Westerberg, 010-475 86 15. Fackliga företrädare är Katherine Elkington (SACO), tel 010- 475 83 95 och Dan Lems (ST), tel 010-475 81 51. Du når oss också via mail: fornamn.efternamn@svk.se .

Välkommen med din ansökan senast den 24 augusti 2015. Urvalet av ansökningar och personliga intervjuer sker löpande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-08-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Svenska Kraftnät

Adress
Svenska Kraftnät
Box 1200 17224 Sundbyberg
17224 Sundbyberg

Kontorsadress
Box 1200 17224 Sundbyberg

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2366505

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svenska Kraftnät

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svenska Kraftnät: