Svenska Bostäder söker en ledningskoordinator

Stockholms kommun / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Välkommen till Svenska Bostäder
På Svenska Bostäder arbetar du med engagerade, prestigelösa och hjälpsamma kollegor.

Tillsammans med oss får du möjlighet att vara med och påverka morgondagens Stockholm samtidigt som du bygger din karriär och har roligt på jobbet. För oss är våra medarbetare vår viktigaste resurs. Vi vill att alla medarbetare ska må bra och därför satsar vi på hälsofrämjande insatser och förmåner, såsom t.ex. massage på arbetstid, egen idrotts- och konstförening, friskvårdsbidrag och generöst semestertillägg. Vi tillämpar flexibla och digitala arbetssätt och har flera kontor i Stockholm. Vi tillämpar givetvis möjlighet till distansarbete.

Vill du bli vår nya ledningskoordinator? Vi söker dig som vill vara ett kvalificerat administrativt och kommunikativt stöd här på Svenska bostäder. Det här uppdraget är för dig som trivs att vara med där det händer och som är en fena på att koordinera och strukturera.

Rollen som ledningskoordinator
Har du erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation? Har du fingertoppskänsla att kunna stötta både ett bolags högsta ledning och en politiskt tillsatt bolagsstyrelse? Då är det här rätt utmaning för dig. Du kommer vara ett stöd främst till VD, men även övrig ledning, där mycket av arbetet kretsar kring att koordinera Bolagets ledningsarbete. I praktiken innebär det att du koordinerar både inom och mellan styrelse och ledning. Du tar hand om och fördelar frågor som kommer från stadshuset och andra håll och kommunicerar det vidare utifrån vad som behövs prioriteras först. Du tar fram underlag och förbättrar interna processer och rutiner där utveckling av nya digitala arbetssätt och system är en viktig del. När möjlighet finns, ser vi gärna att du även driver projekt, som kommer både från eget initiativ eller som blir dig tilldelat. I den här rollen finns stora möjligheter att både lära dig hur ett kommunalt bolag fungerar och att få utvecklas i karriären framåt.

Ansvarsområden

- ledningskoordinering, t.ex. föredragningslistor, kallelser, handlingar, protokoll, aktivitetslistor, förbereda agendor, minnesanteckningar
- vd-stöd, t.ex. kommunikation/information, kunddialoger, utredningar och uppdrag
- stöd till avdelningschefer och hantering av kommunikations- och samarbetsytor
- förstå strategiska och taktiska områden/frågor och stötta i att omsätta dessa operativt.

Arbetet är varierande både gällande arbetsuppgifter och i intensitet. Det är VD som arbetsleder och hjälper dig att prioritera ifall så skulle behövas. I grunden står du dock stadigt på egna ben och du bidrar till ordning och reda, enhetlighet och effektivitet.

För att sammanfatta det hela är det här en spännande tjänst med både utmaningar och möjligheter.

Din kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som har

- eftergymnasial utbildning inom samhällsvetenskap, humaniora, administration eller motsvarande utbildning som vi finner är relevant för tjänsten
- minst tre års arbetslivserfarenhet med kvalificerade arbetsuppgifter
- god erfarenhet och förståelse för digitala lösningar och arbetssätt
- god kommunikativ förmåga i svenska i både tal och skrift.

Meriterande för tjänsten är om du har erfarenhet av relevant arbete från politiskt styrd organisation.

Som person trivs du i en dynamisk och föränderlig miljö, har ett professionellt och proaktivt förhållningssätt. Arbetsuppgifterna spänner över en rad områden och kräver därför en stor förmåga att hantera flera frågor samtidigt med hög integritet men också stark känsla för struktur och systematik. Du är noggrann och har god förmåga att prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. För att trivas med de många kontaktytor som rollen innebär så söker vi dig som har lätt för att samarbeta, hög social kompetens och en utomordentligt stark känsla för service.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet, engagemang och motivation för tjänsten.
Välkommen med din ansökan.

Om Svenska Bostäder
Svenska Bostäder bildades 1944 och ägs av Stockholms stad. Tillsammans med vårt dotterbolag Stadsholmen äger och förvaltar vi cirka 28 800 hyreslägenheter och mer än 5 000 kommersiella lokaler. Vi är för närvarande cirka 340 medarbetare. Svenska Bostäder är ett av Sveriges största bostadsbolag och har varit en central aktör i skapandet av det svenska folkhemmet. I över 75 år har vi haft en aktiv roll i byggandet och förvaltandet av bostäder och lokaler i Stockholm. Här kan du läsa mer om Svenska Bostäder: https://www.svenskabostader.se/karriar/

Publiceringsdatum
2022-12-19

Övrig information
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/8390".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad

Kontakt
Mats Holmström/Rekryteringskonsult
0850811735

Jobbnummer
7268513

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: