Supporttekniker till Trafikverket i Göteborg

Poolia Sverige AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Lerum, Öckerö eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2024-04-30

Om tjänsten
Vill du vara en nyckelperson inom den dagliga driften av datorer, kringutrustning och mobiltelefoner? Har du en passion för teknik och erfarenhet av att inkommande hantera ärenden från första linjens support? Då kan detta vara jobbet för dig!

Omfattning: 100%
Start: snarast möjligt
Längd: 12 månader, med möjlighet till förlängning.

Du blir anställd av oss på Dreamwork men kommer att arbeta ute hos myndigheten i Göteborg. Arbetstiden är förlagd till 07-16 eller 8-17.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Nedan följer exempel på arbetsuppgifter som kan ingå i tjänsten:
• Första linjens IT-support (telefonmottagning och webbformulär) avseende hård- och mjukvara (inkl. mobila enheter) samt behörigheter mm.
• Ta emot, registrera, kategorisera, felsöka, eskalera och läsa ärenden s.k. incidenter som kommer in till myndighetens Support.
• Myndigheten har som mål att hålla en hög tillgänglighet och att lösa så många ärenden som möjligt vid första kontakt. Mer tidskrävande och komplexa problem eskaleras till andra linjens IT-support.

Vem är du?
För att vara aktuell för rollen behöver du som söker ha:
• Dokumenterad IT-kunskap inom MS Windows och MS Office
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som i skrift. Goda kunskaper i engelska i tal
• Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet, då det i tjänsten handlar om att ge IT-support
• IT-gymnasium eller likvärdig utbildning och erfarenhet som vi sammantaget bedömer som likvärdig
• Minst sex månaders IT-relaterad arbetslivserfarenhet inom yrkeskategorin alt. annan erfarenhet som vi sammantaget bedömer som likvärdig inom kundservice och IT-support (Servicedesk-arbete)
• Kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk)
Ovanstående angivna krav bör tydligt framgå i ditt CV vid ansökan.

För att lyckas och trivas i rollen har du en god social kompetens och hög serviceanda gentemot användare. Du är driven och har ett seriöst intresse av IT och användarservice. Därtill ser vi att du har en god analytisk förmåga, för att snabbt kunna identifiera fel och presentera en lösning.

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urvalsprocessen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Dreamwork. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Dreamwork av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-05-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "71369".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655), http://www.poolia.se

Arbetsplats
Dreamwork Scandinavia AB

Kontakt
Louise Gardell
louise.gardell@dreamwork.se
070-838 31 36

Jobbnummer
8648583

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB: