Supporttekniker till stort telekomföretag

Bravura / Supportteknikerjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige

Om Bravura:

Hos Bravura finns jobb både för dig med erfarenhet och för dig i början av karriären. Bravura hjälper företag över hela Sverige med bemanning och rekrytering inom tjänstemannaområdet. Vi särskiljer oss genom vårt stora engagemang och vår dedikation till att alltid hitta de smartaste lösningarna. Vi tror på att ständigt försöka förenkla och förbättra rekryteringsprocessen för alla parter genom att vara flexibla och snabba, men samtidigt erbjuda ett engagerat och personligt bemötande. På detta sätt kan vi garantera ett lyckat rekryteringsresultat för både företag och kandidat.

Publiceringsdatum
2016-09-27

Företaget
Företaget är en helhetsleverantör inom telekom och IT mot företag och organisationer. De omsätter över 20 miljarder per år och har idag drygt 8000 medarbetare. Det finns goda utveckingsmöjligheter inom företaget och internkulturen präglas av stark samarbetsvilja och kundfokus.

Avdelningen voicesupport består av två huvudområden, fast telefoni och mobiltelefoni. Den fasta telefonin består av felsökning, -avgränsning, -avhjälpning i PSTN-nätet liksom det IP baserade. Mobiltelefonin består av felsökning, -avhjälpning, -avgränsning i corenätet samt avgränsning/felanmälning mot radionätsleverantör. Inom mobiltelefoni ingår också att hjälpa till med mobil terminalsupport.

Dina arbetsuppgifter
Som voicesupporttekniker tar du ta emot kundsamtal och mail samt registrerar i ärendesystem med följande felhantering. Du avgränsar terminalproblem, applikationsproblem respektive nätproblem samt gör åtgärder eller identifierar vart du tar det vidare för felsökning. Du läser och tyder mycket systemloggar samt göra spårningar i dessa.

Kvalifikationer
• Avslutad gymnasial utbildning, gärna inom IT
• Eftergymnasial utbildning inom relevant område (meriterande)
• Erfarenhet av telekombranschen
• Goda kunskaper inom SIP, VOIP-nät och mobil enhetssupport
• Kunskap inom OSIX-spårning, Nokia DX, IP och PBX (meriterande)
• Erfarenhet av databashantering eller loggar (meriterande)
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska

I denna roll är det viktigt att du är positiv, serviceminded och snabblärd. Du trivs i dialog med kunder och är en analytisk problmelösare. Som kollega är du samarbetsvillig, driver arbetet framåt och löser de problem som uppstår.

Övrig information:

Start: omgående
Plats: Stockholm, Sollentuna
Lön: enligt överenskommelse
Kontakt: linda.sundlof@bravura.se

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna h%C3%A4r " shape="rect" target="_blank">http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Voicetekniker, teknisk support, telekom, SIP, VOIP-nät, mobiltelefoni, telefoni, teknik, IT, omgående

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Sundlöf 08-40024050 linda.sundlof@bravura.se

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0163

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3071049

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: