Supporttekniker till Service Desk - Jobbet.se - Supportteknikerjobb i Ospecificerad arbetsort
Supporttekniker till Service Desk
Jobbet.se / Supportteknikerjobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla supportteknikerjobb i Ospecificerad arbetsort,
Visa alla jobb hos Jobbet.se i Ospecificerad arbetsort

Vi söker för kunds räkning:
supporttekniker till Service Desk i Bromölla och Mariestad.
Service Desk finns tillgänglig dygnet runt alla årets dagar och är den gemensamma kontaktpunkten för IT-relaterade ärenden.
Vi har stor tillväxt och söker därför supporttekniker för nya kunduppdrag.
Vi söker erfarna supporttekniker till vår Service Desk med placeringsort i Bromölla eller Mariestad. Du kommer att ingå i ett team som hjälper en eller några av våra kunder med IT-relaterade frågor och problem. Du kommer att hantera alla typer av ärenden beroende på vilken applikation eller IT-plattform kunden har. Med hjälp av fjärrsessionsverktyg kan du koppla upp dig mot användarens dator för att felsöka och lösa ärenden. Service Desk utför även behörighetsadministration, beställningshantering, kontroller och åtgärder enligt definierade rutiner mm. Du är ofta den som räddar kunden ur en besvärlig situation.
Vi ser gärna att du har en relevant IT-utbildning. Meriterande är om du har goda kunskaper inom Windows-plattformar, S/390, AS400, kommunikation samt erfarenhet av drift och användaradministration. Du bör vara mycket bra på att hantera kundrelationer per telefon, webb och e-post. Du är en stresstålig, positiv och kommunikativ person med djup service- och ansvarskänsla. Stor förmåga att samarbeta i ett team och att dokumentera utfört arbete är en framgångsfaktor.
Utöver goda kunskaper i svenska språket är det också viktigt att du behärskar engelska flytande i tal och skrift. Kunskap i danska eller norska är meriterande. Förutom IT kompetens är en arbetslivserfarenhet inom servicesektorn (ex. butik och handel) en stor fördel.
Vi söker dig som även kan arbeta under icke kontorstid då vår supportverksamhet är öppen dygnet runt årets alla dagar.
Vi erbjuder en tjänst med stort ansvar i en organisation där karriär- och utvecklingsmöjligheterna är stora. Du blir en viktig kugge i ett av världens ledande IT-företag
För att läsa annonsen i sin helhet och söka tjänsten, följ länken under rubriken "ansökan" nedan.

Publiceringsdatum
2008-09-11

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Jobbet.se

Adress
Jobbet.se
Smedsgränd 5 A
75320 Uppsala

Kontorsadress
Smedsgränd 5 A
Uppsala

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 018-100 112

Jobbnummer
308632

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jobbet.se: