Supporttekniker Till Lkdata Kundservice

Linköpings kommun / Supportteknikerjobb / Linköping
2018-02-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker Till Lkdata Kundservice" (publicerad 2021-03-23) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Linköpings kommun i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Norrköping, Sundbyberg eller i hela Sverige

Om Leanlink
Leanlink är Linköpings kommuns utförarorganisation och här jobbar vi med verksamhet inom områdena stöd, omsorg, IT, kost och service. Vi har en spännande bredd av verksamheter och är 2500 medarbetare som alla jobbar för att göra Linköpingsbornas dagar så bra som möjligt. Vi drivs av att skapa bra dagar för våra kunder och medarbetare samt att bidra till ett tryggt och bra samhälle. Vi är måna om att vår verksamhet ska genomsyras av god kvalitet och professionalitet, men framförallt vill vi att vår omtanke och vårt engagemang ska kännas i allt vi gör. Vi fokuserar på att skapa en bra dag just idag, men också imorgon och på hur vi kan tänka nytt och göra förändringar som förbättrar vardagen för dem vi är till för.

Läs mer om Leanlink och våra olika verksamheter på leanlink.se

Om arbetsplatsen
Affärsområdet LKDATA omfattar 90 anställda och omsätter cirka 160 miljoner kr. LKDATAs affärsidé är att stödja, utveckla och effektivisera verksamheter genom att kombinera hög kunskap inom informationsteknologi och kommunal verksamhet. Genom denna unika kombination ser vi till att våra kunder kan koncentrera resurserna på sin kärnverksamhet. LKDATA strävar efter att varje medarbetare ska känna arbetsglädje, ha inflytande, lust och möjlighet att utvecklas, både i arbetet och som individ. Vår verksamhet är certifierad enligt ISO 20 000, sedan 2010, och arbetar i enlighet med ITIL Service Management sedan 2005.

Publiceringsdatum
2018-02-19

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill ge service och support i en modern och offensiv IT-miljö. Den digitalisering som just nu pågår inom kommunen gör att det ställs allt större krav på en god IT-support till användarna.

Arbetet innebär 1st line IT-support i vår Servicedesk. Vi är ett team som jobbar nära tillsammans för att lösa användarnas IT-relaterade frågor och där varje medarbetares bidrag till gruppen är viktig. Till din hjälp kommer du att ha flera erfarna kolleger. Inom Kundservice arbetar vi även med uppföljning och analys av ärenden, dokumentation och framtagning av rutiner, samt förvaltning och utveckling av kundnära och interna stödtjänster.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är serviceinriktad med förmåga och vilja att snabbt sätta dig in i användarens situation och verksamhet. Du uppskattar mötet med människor och har förmågan att anpassa ditt bemötande beroende på målgrupp. Du behöver ha en väl utvecklad kommunikativ förmåga för att förstå kundens problem och för att göra dig förstådd i tal och skrift. Du håller dig lugn och fokuserar på rätt saker när det händer mycket runt omkring.

Du har ett genuint IT-intresse och har förmågan att hitta lösningar som hjälper våra användare att nyttja IT på ett effektivt sätt i sin verksamhet. I en stor IT-miljö sker förändringar hela tiden, så du behöver ha en vilja och förmåga att snabbt ta in och lära dig nya saker. Som person är du ansvarstagande och du bör ha tidigare erfarenhet av support i komplexa IT-miljöer. Vi tror även att du har en grundläggande IT-utbildning.

Tjänsten ställer höga krav på ett strukturerat arbetssätt, flexibilitet och god samarbetsförmåga i en stark och positiv teamanda, så dina personliga egenskaper är viktiga. Dessutom ser vi att du bör ha följande kompetens:

• Du har dokumenterad kunskap inom Windows, Office och Citrix.
• Du har erfarenhet av kundsupport i en Servicedesk och användning av PC, Windows och Microsoft Office.
• Du har erfarenhet av och kunskap om ärendehanteringssystem och kunskapsdatabas.

Information om tjänsten
Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 762

Om Linköpings kommun
I Linköpings kommun är idéer och innovation centralt. Det är nämligen idérikedomen hos kommunens engagerade och inflytelserika medarbetare som ger Linköping möjligheten att utvecklas och vara en av Sveriges snabbast växande städer. Här är kreativitet, mångfald och jämställdhet minst lika viktigt som att ligga i framkant när det gäller världsledande högteknologi och nytänkande forskning. Tillsammans förbättrar vi våra invånares vardag och framtid. Linköping - Där idéer blir verklighet.

För mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här:linkoping.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Berglund, Kundservicechef LKDAA Karin.A.Berglund@linkoping.se 013-26 39 99
Britt-Marie Sandström, Facklig företrädare Vision britt-marie.sandstrom@linkoping.se 013-207140

Företag
Linköpings kommun

Adress
Linköpings kommun
Linköpings kommun, Leanlink
58181 Linköping

Kontorsadress
Teknikringen 10, 581 81, Linköping

Jobbnummer
3972095

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Linköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Linköpings kommun: