Supporttekniker till ledande telecokföretag

Help at work / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Help at work i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Sollentuna, Täby eller i hela Sverige

Help at work

Publiceringsdatum
2011-08-30

Om företaget
Help at Work är bemannings och rekryteringsföretaget som skall få flest företag och människor att växa. Vi lägger stor vikt vid att sammanföra människors inneboende kraft och kompetens med företag och företagare som behöver - ja just det - hjälp på jobbet. Vi vill vara det självklara valet för dig som söker nytt jobb och därmed kan vi erbjuda marknadens bästa kandidater till våra kunder. Help at Work bemannar och rekryterar idag inom IT, sälj & marknad, ekonomi, administration och kundtjänst. Vi ses!
Vår kund
För en kunds räkning inom telekombranschen söker vi en applikationstekniker inom området Contact Center. Då verksamheten expanderar behövs driftsorganisationen förstärkas med en applikationstekniker som ska arbeta med drift och underhåll av de contact center-applikationer som är en kritisk stödfunktion för företagets onlineverksamhet. För att passa för tjänsten har du goda kunskaper inom området, samtidigt som du har viljan att vidareutvecklas till en expert inom drift av avancerade kundtjänstlösningar i en global IT-miljö.

Arbetsuppgifter
• 2nd line teknisk applikationssupport, via ärendesystem, E-post och telefon
• Installation och konfiguration av produkter
• Systematisk felsökning, och driva lösningsprocessen vid incidenter
• Vara delaktig i projekt som teknisk expert
• Dokumentation av systemdesign och förändringar

Profil
Kompetensprofil:
• Minst tre års erfarenhet av drift eller installation av call- och contact center-applikationer
• Utmärkta kunskaper inom Nätverk, Exchange, Databaser och Windows 2008 Server
• Grundläggande kunskaper inom virtuella servrar, desktopmiljöer, WFM och CTI
• Tidigare erfarenhet av support och servicesystem
• Erfarenhet av att arbeta efter IT-processer som ITIL och eTOM eller liknande
• Utmärkta kunskaper i såväl svenska som engelska, i tal och skrift
Det är mycket meriterande, men inte ett krav, om du har tidigare erfarenhet från:
• Avaya Interaction Center och Contact Center Express
• Kunskaper inom Citrix, MS SQL, Invision WFM, Cisco-nätverk och IP-telefoni.

Dina personliga egenskaper
Som person är du strukturerad och analytisk, samt utför dina arbetsuppgifter på ett metodiskt och sätt. Du utmanas av att identifiera problem och av att lösa incidenter, och du fårstår vikten av att följa processer och dokumentera förändringar i design och konfigurationer. Du är serviceinriktad och sätter högsta prioritet på att stötta verksamhetens behov och säkrar därigenom driften och löser incidenter effektivt.
Urval och intervjuer sker löpande, så skicka din ansökan redan idag.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-09-30
Ange följande referens när du ansöker: 108
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
Help at work

Adress
Help at work
Kungsgatan 37, 4 tr
11156 Stockholm

Jobbnummer
1015825

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Help at work

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Help at work: