Supporttekniker till Konkurrensverket

Konkurrensverket / Supportteknikerjobb / Stockholm
2021-05-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker till Konkurrensverket" (publicerad 2023-12-21) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Konkurrensverket i Stockholm, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Vill du jobba med frågor som berör alla medborgare? Är du intresserad av upphandling och/eller konkurrens? Vill du utvecklas i en stimulerande och trevlig arbetsmiljö och arbeta med omväxlande och komplexa frågor? Då är Konkurrensverket någonting för dig.



Om enheten för kommunikation och it
Vi söker en serviceinriktad supporttekniker till it-funktionen på enheten för kommunikation och it.

På vår enhet får du 20 trevliga och engagerade kollegor som är indelade i tre funktioner: kommunikation, tips och it. Vi tar emot och utreder inkomna tips och förfrågningar, ansvarar för omvärldsbevakning, it-forensik och open source intelligence, arbetar med extern och intern kommunikation och ser till så att den digitala arbetsmiljön på Konkurrensverket fungerar bra.

It-funktionen, som idag består av fyra personer, ger support och stöd till samtliga medarbetare på Konkurrensverket och ansvarar för utveckling, drift och underhåll av Konkurrensverkets it-miljö. Vi är en liten grupp med ett nära samarbete och som tycker om att lösa tekniska problem.

Publiceringsdatum
2021-05-26

Arbetsuppgifter
Som supporttekniker hos oss kommer du att:

- ge support i it-frågor till våra medarbetare
- felsöka och lösa problem i applikationer, hårdvara och nätverk
- hantera konton i Active Directory och andra webbaserade tjänster
- installera och underhålla datorer och applikationer
- hantera telefoner och abonnemang
- stödja och hjälpa medarbetare med AV-utrustning vid konferenser och utrustning för ljud och bild i digitala möten.

Kvalifikationer
Vi söker en supporttekniker som gillar att lösa problem. För att kunna ge så bra service som möjligt vill vi att du kan kommunicera på ett tydligt och pedagogiskt sätt, och att du trivs riktigt bra i samarbete med andra.

Ibland är det högt tryck på supporten och därför är det viktigt att du kan hantera en arbetstopp med många frågor samtidigt. Ofta kommer supportfrågorna dessutom in med kort varsel, och därför vill vi att du har en förmåga att snabbt sätta dig in i problem och uppdrag. Det innebär också att du behöver kunna ta egna initiativ och arbeta självständigt.

För att passa till tjänsten har du:

- en avslutad gymnasieutbildning med it-inriktning eller eftergymnasial utbildning med it-inriktning, till exempel på yrkeshögskola
- goda kunskaper i Microsoft Windows 10
- erfarenhet av Microsoft Active Directory
- förmåga att på ett enkelt och begripligt sätt uttrycka dig i tal och skrift på svenska
- ett stort teknikintresse

Det är meriterande om du har:

- erfarenhet av liknande arbete
- arbetat med Microsoft servermiljö, nätverkskommunikation och hantering av telefoner och telefoni
- hållit grundläggande utbildningar i Office-paketet eller andra liknande program

Upplysningar
Låter det här som en spännande tjänst med ett uppdrag och en profil som passar dig? Då är du välkommen med din ansökan senast den 7 juni 2021!

Din ansökan ska innehålla CV, personligt brev och examensbevis. Med tanke på coronapandemin kommer vi med stor sannolikhet att genomföra intervjuerna digitalt via Skype, Teams eller Zoom.

Anställningen är en visstidsanställning på heltid till och med den 28 februari 2022 med möjlighet till förlängning.Konkurrensverket tillämpar individuell lönesättning.

Om du vill veta mer om tjänsterna och hur det är att arbeta på Konkurrensverket är du varmt välkommen att ta kontakt med:

Andreas Norén, funktionsansvarig it, 08-700 15 88, andreas.noren@kkv.se, Erika Svärdh, enhetschef för kommunikation och it, 08-700 15 60, erika.svardh@kkv.se eller Kajsa Palmqvist, HR-partner, 08-700 16 00. Fackliga företrädare är Emelie Buss Augustsson (Saco) och Åsa Lövström (ST). Samtliga nås på telefonnummer 08-700 16 00.

Inför rekryteringsarbetet har Konkurrensverket tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Omgående Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-06-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Konkurrensverket

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "333/2021".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Konkurrensverket (org.nr 202100-4342)

Arbetsplats
Enheten för kommunikation och it

Jobbnummer
5770689

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Konkurrensverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Konkurrensverket: