Supporttekniker till Höglandets IT

Höglandsförbundet / Supportteknikerjobb / Eksjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Eksjö, Nässjö, Ydre, Vetlanda, Kinda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Höglandsförbundet i Eksjö, Nässjö, Vetlanda, Aneby, Sävsjö eller i hela Sverige

Vi föddes ur en idé om samverkan och idag är vi ett nav för fem höglandskommuner. Varje dag, året runt levererar vi driftsäkra och pålitliga IT-tjänster till cirka 32 000 användare.
Verksamheterna vi stödjer verkar inom många olika områden såsom skola, vård och omsorg, kultur & fritid, fastighet och bygg, vatten och avlopp. Våra tjänster levereras i en av de största och mest utmanande tekniska miljöerna i vår region, en miljö med 32 000 användare, 12 000 datorer, 16 000 surfplattor, 500 servrar, 2600 accesspunkter, 950 switchar, 22 routers och 10 brandväggar.
Vill du arbeta ihop med kompetenta kollegor som stöttar användare i IT-frågor? Nu söker Höglandets IT en engagerad och professionell supporttekniker till vår IT-support.
Om arbetsplatsen
IT-supporten är en del av Höglandets IT och svarar för stöd och hjälp inom IT-området till användare i kommunernas olika verksamheter. Vi är ett femtontal medarbetare som, tillsammans med övriga kollegor på Höglandets IT, hela tiden strävar efter att supportera användarna på bästa möjliga sätt.
Vår ambition är att ständigt utvecklas för att möta dagens och morgondagens krav på en effektiv IT-support.

Publiceringsdatum
2021-12-13

Dina arbetsuppgifter
Arbetet består främst i att ta emot och hantera ärenden som kommer in till IT-supporten i enlighet med gällande rutiner. Våra medarbetare schemaläggs så att man omväxlande under dagen tar emot telefonsamtal respektive jobbar med redan inkomna ärenden. Detta kan även innebära att hjälpa användare på plats i de olika verksamheterna.
Det finns också möjligheter att inrikta sig och bygga upp specialistkompetens inom utpekade områden.
Vem vi söker
Vi söker dig som uppskattar kontakter med människor, både med användare som kontaktar IT-supporten och med kollegor på arbetsplatsen. Du är serviceinriktad och tycker om utmaningar och problemlösning samt uppskattar att jobba tillsammans i team.
Du har erfarenhet av telefonsupport eller kundtjänst och systematisk ärendehantering och förstår vikten av att följa rutiner och riktlinjer i arbetet.
Du har en IT-utbildning på lägst gymnasienivå och/eller dokumenterad arbetserfarenhet som Höglandets IT bedömer som likvärdig. Du har generella kunskaper inom IT och ett IT-intresse.
Dina personliga egenskaper är viktiga för tjänsten. Vi söker dig som är engagerad, ansvarstagande och professionell i ditt arbete. Du har förmågan att självständigt se och driva ditt arbete framåt. Du ser lösningar när hinder uppstår och har en stark lojalitetskänsla. Du trivs ihop med andra och motiveras av att arbeta tillsammans med kvalificerade kollegor inom ditt och angränsande områden inom IT.
Flytande i tal och skrift på svenska är ett krav, då all intern kommunikation sker på svenska. Goda kunskaper i engelska i tal och skrift är meriterande.
Körkort för personbil är ett krav.
Urvalsprocessen påbörjas omgående och intervjuer sker fortlöpande. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Höglandsförbundet
Infanterigatan 1A
57535 Eksjö

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Höglandsförbundet (org.nr 222000-1412)
Infanterigatan 1A (visa karta)
575 35  EKSJÖ

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Kontakt
Supportchef
Peter Bjelkvik
peter.bjelkvik@hoglandet.se
0381-679541

Jobbnummer
6175909

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Höglandsförbundet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Höglandsförbundet: