Supporttekniker Teknomedia

Teknomedia / Supportteknikerjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Teknomedia i Norrköping, Boxholm eller i hela Sverige

<strong><em>Om Teknomedia</em></strong><br /><em> Teknomedia är en digital produktionsbyrå som hjälper företag och organisationer att ta tillvara den uppkopplade världens möjligheter. Expertisområden är utveckling av nya digitala lösningar, appar, webbaserade system, videoproduktion, TV-produktion, VR-, 360-teknik samt ljudproduktion. På Teknomedia arbetar 48 personer varav 30 personer med webb och systemutveckling. Teknomedia är en del av NTM AB som är en av Sveriges största mediekoncerner. Vi arbetar med vår koncern som uppdragsgivare och kunder som Stadium, Econova, Atlas Copco och många fler.</em>

<strong><em>Om NTM</em></strong><br /><em> NTM-koncernen är ett publicistiskt företag med en stark lokal förankring och stor bredd. NTM-koncernen verkar i Östergötland, Småland, Uppland, Gotland och Norrbotten. NTM-koncernen har nyhetssajter, specialsajter, videokanaler, morgontidningar, gratistidningar, radiokanaler, digitala skyltar, produktionsbolag inom webb, video och ljud, eventbolag, resebyrå, fastighetsbolag, tryckerier och distributionsbolag.</em>


Är du personen som sätter kunden i centrum? Gillar du att jobba med människor och teknik i en spännande hi-tech miljö?

Du har hittat helt rätt! Som supporttekniker hos oss kommer du att få stötta och serva våra kunder gällande användarsupport och arbeta med driftsäkring av våra webbaserade system.

Arbetsbeskrivning Tjänsten som supporttekniker innebär support som gäller användarfrågor, testning och felidentifiering. Eftersom vi har ett stort ansvar gällande hela system, från användargränssnitt till utveckling, förvaltning och drift är ditt arbete viktigt och väldigt varierande. Du kommer att få ta mycket ansvar kring ärendehantering och uppföljande åtgärder där du arbetar tillsammans med kollegor, ansvariga utvecklare och projektledare för att identifiera och lösa problem. Våra system och lösningar är exempelvis redaktionella system, nyhetslösningar i olika mediekanaler, marknadsplatser, rekryteringsplattformar och e-handelslösningar som i många fall är primära arbets- och verksamhetsverktyg för våra kunder. Detta ställer krav på struktur, rutiner och att sätta kunden i centrum.

Du kommer att arbeta nära produktägare, utvecklingsorganisation och slutkund. Du kommer arbeta med hållbara tekniker och långsiktiga lösningar. Vi erbjuder bra möjligheter till kompetensutveckling och jobbar med individuella målsättningar och personlig utveckling. Vi har en stark social gemenskap med ödmjuka och engagerade medarbetare. Hos oss blir du en del av ett team som alla gillar att ta ansvar och utmana sig och teknikerna.

Tjänsten vi nu söker ingår i vår supportavdelning på vårt huvudkontor i Norrköping. Du möter kunder främst via telefon och e-post. Du ingår även i jourteam med beredskapsarbete kväll och helg ca en vecka vart annan månad (2nd line support). Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och anställningen inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde efter överenskommelse, urval sker löpande.

Kvalifikationer/Personlighet Som person är du serviceinriktad, självgående, flexibel och social samt är van att hålla flera bollar i luften. Du är stresstålig, ansvarstagande och har förmågan att prioritera rätt. Servicekänsla har du naturligt och du tycker att det är roligt att hjälpa användarna med deras problem. Du har ett stort IT-intresse och har förmåga och vilja att snabbt lära dig nya miljöer, system och applikationer.

Vi uppskattar egenskaper som initiativförmåga och ansvarstagande och nogranhet.

Utbildning/erfarenhet För att passa för denna tjänst bör du ha goda kunskaper i Microsofts olika system och applikationer, vana av och förståelse för olika webbläsare, mobila applikationer. Gärna intresse och förståelse för system och utveckling av system. Du har någon form av teknisk utbildning på gymnasie-, eller KY-nivå och har arbetat ett tag med teknisk support inom IT, alternativt i en servicedesk/kundtjänst. Du har vana från att arbeta i ärendehanteringssystem och att ge support via remote verktyg. Du talar och skriver obehindrat på svenska.

Tekniska kunskaper/Kompetens
Windows serverWindows 10Microsoft Office 365Active DirectoryIIS
Nice-to-have-skills är kunskaper inom nätverk, DNS, domänhantering, hårdvara

Vi eftersträvar jämställdhet och mångfald och värdesätter därför sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

Kontakt & ansökan Marie Skagerström Verksamhetschef 070-279 67 19 marie.skagerstrom@teknomedia.se

Vi tillämpar löpande rekrytering för tjänsten

Gillar du att jobba med människor och teknik i en spännande hi-tech miljö? Som supporttekniker på Teknomedia kommer du att få stötta och serva våra kunder gällande användarsupport och arbeta med driftsäkring av våra webbaserade system.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidareanställning Enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2018-02-09

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-28
Ange följande referens när du ansöker: JobbPlus-0
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marie Skagerström marie.skagerstrom@teknomedia.se

Företag
Teknomedia

Adress
Teknomedia
Stohagsgatan 4
60228 Norrköping

Kontorsadress
Stohagsgatan 4 60228 Norrköping

Jobbnummer
3956032

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Teknomedia

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Teknomedia: