Supporttekniker som vill arbeta på stor myndighet

Randstad Sweden Group AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2018-06-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker som vill arbeta på stor myndighet" (publicerad 2018-08-20) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad Sweden Group AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Supporttekniker
Har du erfarenhet av och brinner för IT-support? Vill du arbeta i en samhällsbärande organisation? Då kan detta vara rätt uppdrag för dig!

Som konsult hos Dfind IT har du fantastiska karriärmöjligheter. Vi erbjuder dig en stabil tillsvidareanställning med goda utvecklingsmöjligheter för dig som visar driv och intresse. Att jobba som konsult hos Dfind IT är ett utmärkt sätt att bygga på sitt CV med olika kompetenser inom IT. Vi jobbar med både stora som små kunder inom många olika branscher vilket gör att vi kan erbjuda våra konsulter spännande och varierade uppdrag på olika platser i Stockholm.

Nu söker vi dig som vill bli anställd som konsult hos oss där det första uppdraget blir ett långsiktigt uppdrag hos en stor myndighet.

Om uppdraget
Vi söker nu erfarna och duktiga supporttekniker som vill arbeta på servicedesken hos en myndighet inom rättsväsendet med placering i Stockholm. Du kommer att ansvara för att registrera ärenden som kommer in via telefon, kategorisera och prioritera ärenden, utföra en första felsökning, hjälpa användare via telefon och lösa samtliga ärenden i den mån det går. Servicedesken arbetar efter ITIL-processerna.

Servicedesken har öppet dygnet runt, varför du behöver vara beredd att arbeta under dygnets alla timmar. Du kan lägga önskemål om arbetstider för varje sexveckorsperiod. På sikt finns det möjlighet att arbeta med Incidenter under nätterna.

Arbetsplatsen
Kunden är en myndighet som är en stor aktör inom rättsväsendet. Du kommer att ingå i ett team som tillhandahåller IT-tjänster till hela myndigheten. Placeringen är i centrala Stockholm

Vem vi söker
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med att ge IT-support genom telefon. I och med att servicedesken har öppet dygnet runt så är det avgörande att du är villig att arbeta i skift, det vill säga kunna arbeta under dygnets alla timmar. Du har det senaste fem åren jobbat med följande erfarenheter och kompetenser:

• Gymnasial och/eller eftergymnasial utbildning med IT-inriktning
• Mycket goda kunskaper i svenska (tal och skrift)
• Minst ett års erfarenhet av arbete med IT-support med telefonen som redskap
• Erfarenhet av felsökning av PC, applikationer, kringutrustning, Microsoft Office och nätverkskommunikation över telefon
• Minst ett års erfarenhet av arbete med ärendehanteringssystemet Remedy ARS (Action Request System) och/eller på marknanden likvärdiga system.
• Microsoft Windows operativsystem
• Du har erfarenhet av arbete med ärendehanteringssystem
• Erfarenhet av att arbeta enligt ITIL eller likvärdig processhantering

Meriterande

1. Kommunikationsförmåga/social förmåga
2. Erfarenhet från rättsvårdande myndighet
3. Erfarenhet av NetWare, eDirectory och/eller Active Directory (AD).
4. Erfarenhet av remotehanteringsverktyg

Vi letar alltid efter konsulter som är serviceinriktade, pålitliga och engagerade.

Frågor? Kontakta gärna tilda.stenmark@dfind.se [ mailto:tilda.stenmark@dfind.se ] eller Joanna.hansson@dfind.se [ mailto:Joanna.hansson@dfind.se ]

Uppdragsstart: Senast December 2018. Det finns eventuella möjligheter att bli övertagen av kund.
Sista dag att ansöka är Sök omgående, absolut senast den 17 juli 2018, intervjuer sker löpande.
Arbetstider: Heltid. Supporten är öppen dygnet runt. Skiftpass med viss hänsyn till önskemål kring arbetstider.

Uppdragsgivare: Dfind IT
Ort: Stockholm

Organisations-/företagsbeskrivning
Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretaget som erbjuder en omväxlande karriär som konsult inom IT. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Hos oss har du möjlighet att utveckla din kompetens och bygga CV genom olika uppdrag hos våra kunder samtidigt som du får stöd och vägledning från din konsultchef. Dessutom erbjuder vi bland annat webbaserade IT-utbildningar och kompetensutvecklande seminarier. Självklart har vi också kollektivavtal och förmåner som försäkringar, friskvårdsbidrag, företagshälsovård och rabatt på träningskort.

Välkommen till oss för en omväxlande och trygg karriär som IT-konsult!

KEEP IMPROVING!

Key words: 1st line, first line, supporttekniker, IT-support, on-site, onsite, on site, onsitetekniker, servicedesk, operations, service desk, help desk, helpdesk,

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-06-29

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-28
Ange följande referens när du ansöker: 201159221
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Joanna Hansson joanna.hansson@dfind.se +46729733473

Företag
Randstad Sweden Group AB

Adress
Randstad Sweden Group AB
Regeringsgatan 65
10724 STOCKHOLM

Kontorsadress
Regeringsgatan 65, 10724 STOCKHOLM

Jobbnummer
4229833

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad Sweden Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad Sweden Group AB: