Supporttekniker / On-site support / IT-support till Nordic Capi

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2017-10-10

Företaget
Nordic Capital är en ledande private equity-investerare i Norden med ett starkt engagemang för att skapa starkare och hållbara företag genom operationella förbättringar och transformativ tillväxt. Nordic Capital fokuserar på utvalda regioner och sektorer där Nordic Capital har stor erfarenhet och bevisade framgångar. Huvudsektorerna är hälsa- och sjukvård, teknik och betalningslösningar, finansiella tjänster, industrivaror- och tjänster, samt konsument- och detaljhandel. De huvudsakliga regionerna är Norden, norra Europa och globalt för hälsa- och sjukvård. Sedan starten 1989 har Nordic Capital investerat 11 miljarder euro via åtta fonder. Nordic Capitals fonder är baserade på Jersey och får rådgivning från sex rådgivningsbolag i Sverige, Danmark, Finland, Norge, Tyskland och Storbritannien. För mer information om Nordic Capital, besök www.nordiccapital.com

Du kommer att arbeta på Nordic Capitals huvudkontor i Stockholm och vara en nyckelperson som opererar bakom kulisserna för att se till att verksamhetens IT och systemadministration flyter felfritt.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som intern IT-support arbetar du med att underhålla den dagliga driften. Ditt ansvar handlar om att underlätta och hjälpa användarna med dagliga IT-relaterade problem. Ärendena berör både hårdvara och mjukvara, där de vanligaste ärenden handlar om att bistå med teknikrelaterade problemlösningar såsom nätverk och säkerhet, felsökning av hårdvara samt allmänt säkerställa att verksamheten hålls igång utan att bli bromsad av tekniken. Därtill installerar du hårdvara inkluderande datorer och skrivare, sätter upp konton och nätverk samt ger support till användarna som har höga krav på stabilitet. Miljön innefattar bland annat PC, server, nätverk, klienter och databaser. Du kommer vara placerad på huvudkontoret i Stockholm och arbetar med fokus på de lokala användarna men även med att stödja och ansvara för olika miljöer som finns på kontoren i Norden med omnejd.

Ärendena kommer in via deras ärendehanteringssystem, mail, telefon eller direkt on site. Förutom support och drift kommer du på sikt delta i projekt för att ta fram nya tekniska funktioner och lösningar samt sätta upp nya miljöer. Du arbetar tillsammans med en kollega på den interna IT-avdelningen.


Kvalifikationer
• Gymnasieutbildning är ett krav, vidareutbildning ses som meriterande
• Du ska ha kunskap inom nätverk och nätverksprinters
• Användarerfarenhet av Windows 7
• Du har arbetat i och har erfarenhet av Active Directory
• Erfarenhet av Server 2012, SCCM och BitLocker är starkt meriterande
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska

Du som söker är genuint teknikintresserad och bevandrad inom datorer och nätverk. För att passa i rollen anpassar du dig snabbt vid oförutsedda händelser och trivs i varierande miljöer där du ställs inför nya utmaningar. Du är lösningsorienterad och tar initiativ för att utveckla arbetssätt och rutiner som förebygger tekniska problem. Vidare är du mån om att ge förstklassig service och att alltid sätta användaren i fokus. Du tar stort eget ansvar för ditt arbete och har ett ödmjukt förhållningssätt till dina kollegor, tillika beställare. Då användarna ofta jobbar mot hårda deadlines är det viktigt att du trivs att arbeta i ett högt tempo och kan hantera periodvis hög arbetsbelastning.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:marcus.kejzelman@bravura.se'>marcus.kejzelman@bravura.se</a> så får du hjälp. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: on-site support, IT, IT-support, support, supporttekniker, onsite, onsitetekniker, drift, server, klienter, teknisk support, nätverk, 1st line, first line, 2nd line, second line, heltid, Stockholm

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marcus Kejzelman marcus.kejzelman@bravura.se 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Jobbnummer
3742572

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: