Supporttekniker / Nätverkstekniker till Addera IT

Bravura / Supportteknikerjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2017-10-11

Företaget
Addera IT är resultatet av en sammanslagning mellan TNM IT som fanns i Ängelholm och Strö Data som fanns i Kristianstad och Trelleborg. Idag finns Addera IT på dessa tre orter i Skåne. Dei är totalt 21 anställda varav 16 personer är tekniker/konsulter. Addera IT har två datacenter i Ängelholm för egenproducerade molnlösningar till kunder och lägger stort fokus på kundnöjdhet för att långsiktigt utveckla företaget. Företaget arbetar inom två affärsområden där man verkar främst inom SMB (Small Medium Business) segmentet med kunder upp till 300 IT-användare. Fokus idag ligger mot kunder som har över 50 användare. Addera IT är även Business Partner med IBM för Spectrum Protect (TSM) plattformen för backup & restore där de utvecklat en backup tjänst. Idag ligger fokus på större företag med upp till 100 TB data. Addera IT gjorde en kundundersökning februari 2017 som gav ett väldigt bra resultat och överträffade branschindex med ca 15%.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som It-tekniker äger du din kundportfölj med kunder som du arbetar med. Det innebär att du kommer nära kunden och oftast blir en väsentlig del i kundens IT-miljö/avdelning. Du följer dina kunder med allt från löpande support till nya lösningar och tjänster. Du besvarar supportärenden av 2:nd och 3:d line karaktär där du genomför felsökning åt användare. Du arbetar även med installation av servrar, nätverk, säkerhetslösningar, skrivarhantering samt AD-kunskap och klienthantering. Mesta delen av arbetet utförs från kontoret i Ängelholm men du förväntas besöka dina kunder vid behov


Kvalifikationer
• Eftergymnasial utbildning inom relevant område eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• Minst två års arbetslivserfarenhet som support- och nätverkstekniker
• Goda kunskaper i Windows klient-, serveroperativsystem samt Active Directory
• Erfarenheter och kunskaper i VPN, brandväggar och olika skrivarlösningar
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och har goda kunskaper i engelska
• B-körkort

Vi ser att du har förmågan att driva ditt arbete framåt på egen hand och sätter din kunds behov främst. Du arbetar självgående, tar egna initiativ och har förmåga att se vad som behövs göras i stunden. Du har lätt för att prioritera och prioritera om. Vidare är du en person med framåtanda som suktar efter att ständigt lära dig nya saker. Att agera problemlösande ser du som motiverande och du har intresset samt förmågan att fördjupa dig i komplexa problem. Du har också lätt för att samarbeta med andra och har ett prestigelöst förhållningssätt.

Övrig information:

Vi vill att du ansöker om tjänsten med CV, som är riktat mot den aktuella tjänsten.

Start: Omgående
Plats: Ängelholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: support, nätverk, tekniker, windows, server, klient, operativssystem, active directory, AD, skrivare, felsökning, Ängelholm, VPN, brandvägg

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Daniel Skowronski daniel.skowronski@bravura.se 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 1283

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Jobbnummer
3745113

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: