Supporttekniker inom Mac till Helpdesk

Stockholms Universitet / Supportteknikerjobb / Stockholm
2017-09-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker inom Mac till Helpdesk" (publicerad 2017-09-21) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Universitet i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Sollentuna, Täby eller i hela Sverige

vid IT-avdelningen. (Sista dag att ansöka är 2017-09-15.) Förlängd ansökningstid t.o.m.: 2017-09-22.

Stockholms universitet arbetar utifrån visionen att vara ett nationellt ledande och internationellt framstående lärosäte. IT-avdelningen stödjer denna vision genom att vara kundorienterade och genom att tillhandahålla ett attraktivt utbud av tjänster som används av universitetets lärare, forskare, studenter och administrativa personal. Vi vänder oss till dig som vill vidareutvecklas i en spännande miljö och tillsammans med oss ta ansvar för att utveckla vår organisation och våra tjänster i linje med visionen och våra uppdragsgivares behov.

Helpdesk, inom Servicesektionen på IT-avdelningen, utgör avdelningens kontaktyta mot kunder och användare och ansvarar för att felanmälningar och beställningar hanteras på ett snabbt och effektivt sätt. Vi söker en teknikentusiastisk, ansvarsfull och lösningsorienterad supporttekniker som huvudsakligen kommer att vara ansvarig för Mac-relaterade ärenden.

Publiceringsdatum
2017-09-12

Dina arbetsuppgifter
I rollen som supporttekniker inom Servicesektionen kommer du bli en del av ett tajt team på 10 personer som ansvarar för universitetets 1st line support, som har en hög teknisk kompetens och hanterar en stor variation av ärenden. Det finns möjlighet att växa i rollen för att kunna hantera mer komplexa ärenden. Du kommer exempelvis att:

• Bemanna telefonsupporten under kontorstid.
• Vara förstalinjens support för användare av arbetsplatstjänsten, lär- och samarbetsplattformen Mondo, samt övriga universitetsgemensamma IT-tjänster.
• Svara på frågor från studenter gällande deras studierelaterade verktyg.
• Via ärendehanteringssystemet hantera första linjens inkommande ärenden.
• Kategorisera, märka och distribuera ärenden vidare till avdelningens övriga funktioner.
• Dokumentera och publicera supportdokumentation.
• Rapportera fel i programvaror, tjänster eller andra system och följa upp att de åtgärdas.
• Svara på allmänna frågor förekommande i en större IT-miljö.

I teamet hjälps ni åt och arbetar mycket med gemensamma mål. Ett av de viktigaste målen kallas för Level Zero och går ut på att höja kompetensen hos organisationens medarbetare så supporten kan hantera mer komplexa ärenden.

Kvalifikationer
• Du har 1-3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
• Du har erfarenhet av att arbeta med Mac-support.
• Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, då flertalet av universitets anställda är engelskspråkiga.

Det är meriterande om du har certifiering i Mac-support.

Som person är du resultatinriktad, ansvarstagande och initiativtagande. Du tar även tag i arbetsuppgifter och ger dig inte förrän dessa är slutförda. Du trivs med att arbeta efter mål på gruppnivå och har en kreativ sida som gör dig bra på att hitta nya lösningar. Du har en god samarbetsförmåga och ett öppet förhållningssätt, vilket gör att du prestigelöst kan diskutera olika lösningsalternativ på frågor relaterade till verksamheten. Tack vare din goda kommunikativa förmåga kan du bemöta flera olika typer av personligheter på ett bra sätt. Vi kommer att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna.

Anställningsvillkor
Anställningen avser heltid och gäller tills vidare med sex månaders provanställning. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde snarast.

Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Kontaktuppgifter för detta jobb
I denna rekrytering samarbetar Stockholms universitet med Academic Work. Frågor kring anställningen besvaras av rekryteringskonsult Tim Knutsson, tfn 08-522 576 96, tim.knutsson@academicwork.se.

Fackliga företrädare
Anqi Lindblom-Ahlm (Saco-S) och Lisbeth Häggberg (Fackförbundet ST och Lärarförbundet), tfn 08-16 20 00 (vx), samt seko@seko.su.se (SEKO).

Så ansöker du
Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju.

Anvisningar för sökande finns på webbsidan: anvisningar - sökande.

Välkommen med din ansökan!

Stockholms universitet - hos oss ger utbildning och forskning resultat.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms universitet

Adress
Stockholms universitet
Stockholm
10691 Stockholm

Kontorsadress
Stockholm

Jobbnummer
3693078

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Universitet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Universitet: