Supporttekniker/ helpdesk till 1st line support

WIK Uthyrning Sthlm / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos WIK Uthyrning Sthlm i Stockholm, Solna, Norrköping eller i hela Sverige

Vi söker nu en helpdeskmedarbetare till 1st-line support hos en av våra kunder. Du får chansen att jobba med ett stort, välkänt varumärke som är verksamt i flertalet länder. Du kommer att få verka på ett expansivt företag med en centraliserad, social och engagerad IT-organisation som nu effektiviserar och uppgraderar sin IT miljö. Företaget jobbar även aktivt med både Svanen- och KRAV-märkning av sin verksamhet. Vår kund sitter i trevliga lokaler belägna i Vasastan, centralt i Stockholm.

I tjänsten som konsult blir du anställd av Wise IT och jobbar ute hos vår kund. Som konsult på Wise IT får du en unik möjlighet att arbeta på intressanta företag inom olika branscher.

Publiceringsdatum
2015-05-19

Dina arbetsuppgifter
I rollen som 1st line support kommer du att arbeta med support av kundens branschspecifika system. Arbetet sker gentemot alla användare i hela organisationen främst via telefon och fjärrstyrningsverktyg. Du kommer att jobba i en mindre grupp på 9 personer som löser cirka 90 % av de inkommande ärendena. Resterande ärenden eskaleras till 2nd line. Det är en stabil personalstyrka med låg personalomsättning och fungerar arbetet väl mellan konsult och kund så finns möjlighet till direktanställning hos kund.

Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig med ett par års erfarenhet från arbete i servicedesk och även gärna med någon form av IT-utbildning i grunden. För att lyckas i rollen är följande kunskaper av största vikt:

• Windows XP/7/8
• Active Directory
• MS Office 2007/2010
• Exchange/ Outlook
• Ärendehanteringssystem, gärna Remedy
• Hårdvara och kringutrustning

Är du orädd, har skinn på näsan och ett lättsamt sätt kommer du att passa perfekt in i gruppen. För att kunna ge bra service är det viktigt att du har en pedagogisk ådra och gillar snabba puckar samt problemlösning av varierat slag. Då du kommer att arbeta i en internationell miljö är det ett krav att du behärskar såväl svenska som engelska obehindrat.

Vill du bli en av oss?

För mer information kontakta kandidatansvariga Malin Reisner på malin.reisner@wiseit.se .

Sökord: supporttekniker, helpdesk, it tekniker, 1st-line support, infrastruktur, Wise IT

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-07-19
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1220
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Reisner

Företag
WIK Uthyrning Sthlm

Adress
WIK Uthyrning Sthlm
Sveavägen 13, 1 tr
11157 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 13, 1 tr, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2300236

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från WIK Uthyrning Sthlm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos WIK Uthyrning Sthlm: