Supporttekniker First Line Service Desk

Telecomputing Sweden AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2015-06-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker First Line Service Desk" (publicerad 2016-02-29) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Telecomputing Sweden AB i Stockholm, Upplands Väsby, Göteborg eller i hela Sverige

Vi söker nu drivna supporttekniker till vår Service Desk. Vi sitter i ljusa och trevliga lokaler vid Kista Centrum.

Uppgifter

Du kommer att arbeta med First Line support i en serviceinriktad supportorganisation. För oss står användarens problem alltid i fokus och du ska ha god förståelse för olika kunders behov.

I First Line hjälper vi våra användare med olika typer av IT-relaterade problem via telefon och fjärrstyrning. Vi löser 80% av alla ärenden vid första kontakt med användaren. Vi agerar singel point of contact (SPOC) för våra kunder och ser till att de problem vi inte kan lösa i första kontakt går vidare till rätt funktion inom företaget. Vi jobbar dagligen med uppföljning och återkoppling till användare och ser till att alla ärenden registreras i vårt ärendehanteringssystem.

Arbetstiderna är varierande, då våra öppettider är mellan kl.06.00-24.00 på vardagar och mellan kl.07.30-24.00 på helger.

Publiceringsdatum
2015-06-04

Kvalifikationer
För att passa i rollen tror vi att du har gått IT-gymnasium eller har annan relevant utbildning. Vi tror att du har arbetat något år inom IT och gärna även med kundservice. Du har ett stort intresse för teknik och ser dig själv inom IT-branschen i framtiden. Vidare tror vi att du är bra på problemlösning och är duktig på att självständigt söka information.

Kvalifikationer
Erfarenhet av att ha arbetat med användarsupport i Microsoft-miljö
Windows Server 2003, 2008, 2010
Windows XP/Vista/7
Active Directory

Meriterande:

Citrix
ITIL
Nätverk
Övervakningsvektyg
Molntjänster

Dina personliga egenskaper
Driven och självgående
Serviceinriktad
Duktig på att kommunicera med kunder och kollegor
Stresstålig och strukturerad
Talar och skriver svenska och engelska obehindrat
Har du lätt för att förstå norska och danska så är det meriterande men inget krav

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobb.sd@telecomputing.se

Kontakt
Arash Saipoor, TeamChef 0721580070 (Mobil) 0855610888 (Telefon) 0735447922 arash.saipoor@telecomputing.se
Anders Hellstrand, TeamChef 076-1158632 (Mobil) jobb.sd@telecomputing.se

Företag
Telecomputing Sweden AB

Adress
Telecomputing Sweden AB
Box 85
16494 KISTA

Kontorsadress
Knarrarnäsgatan 7

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: +46 8 556 109 20
Faxnummer: +46 8 556 109 21
E-postadress: info@telecomputing.se

Jobbnummer
2324101

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Telecomputing Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Telecomputing Sweden AB: