Supporttekniker (Fast telefoni)

Skandinaviskt Konsulthus AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skandinaviskt Konsulthus AB i Stockholm, Solna, Järfälla, Sollentuna, Uppsala eller i hela Sverige

Vi söker just nu efter en Supporttekniker till 1:e line support som skall ansvara för inkommande samtal från företagskunder och registrering av inkomna felanmälningar avseende fast telefoni i avsett ärendehanteringsystem.
Som medarbetare på kundens TCS avdelning fungerar du främst som stöd till deras kundservicepersonal. Dina primära uppgifter är:
• Sitta i 1:a linjens support av vår kunds företagskunder (fast telefoni / Direkt Access)
• Ansvara för inkommande samtal och registrering av inkomna felanmälningar i avsett ärendehanteringsystem
• Felsökning, analys och kontroll av felanmälningar inkomna via ärendehanteringssystem
• Återrapportering av lösning alternativt ärendets status till kund
• Att eskalera ärenden till kundens tekniska organisation

Publiceringsdatum
2010-03-11

Dina personliga egenskaper
• God kommunikationsförmåga och vänligt bemötande, intresse av att hjälpa och felsökning
• Förmågan att snabbt sätta dig in i och förstå ett tekniskt problem men också att kunna sätta problemet i ett större sammanhang, att se helheten
• Stark analytisk förmåga, kunna prioritera och utesluta moment
• Förmågan att beskriva tekniska problem på ett mycket lättförståeligt sätt
• Kunna arbeta fokuserat trots stress och högt tempo
• Ha lätt för att samarbeta och skapa relationer då arbetet innebär kontakt och nära samarbete med slutkunder, medarbetare på kundens kundservice, säljare
samt externa leverantörer
• Vi förutsätter att du som person är flexibel, öppen och kostnadsmedveten
Lämplig bakgrund
• Teknisk gymnasieutbildning eller motsvarande, gärna med telekominriktning
• God förståelse för fasta nätens uppbyggnad och funktionalitet, t.ex. via koppar, fiber eller svartfiber
• Tidigare erfarenhet från teknisk felsökning inom telekom är ett krav
• Mycket god datorvana och erfarenhet av att arbeta i flera olika system samtidigt
• Erfarenhet från helpdesk eller annat kundstödsarbete är ett krav
Meriterande:
• Tidigare erfarenhet av liknande supporttjänst

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-04-09
Ange följande referens när du ansöker: Supporttekniker Fast Telefoni
Ansökan kan skickas till e-postadress: info@konsulthus.se

Kontakt
Roger Kårsjö, 0704-649889, roger.karsjo@konsulthus.se

Företag
SKANDINAVISKT KONSULTHUS AB

Adress
SKANDINAVISKT KONSULTHUS AB
Strandbergsgatan 61
11251 STOCKHOLM

Kontorsadress
Strandbergsgatan 61
STOCKHOLM

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0704649889
E-postadress: info@konsulthus.se

Jobbnummer
604674

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skandinaviskt Konsulthus AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skandinaviskt Konsulthus AB: