Supporttekniker

Halmstads kommun, Halmstads stadsnät AB / Supportteknikerjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Halmstads kommun, Halmstads stadsnät AB i Halmstad

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 8000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro

Halmstads stadsnät är ett kommunalt bolag som har i uppdrag att bygga infrastruktur till företag och hushåll inom hela Halmstads kommun. Målet är att skapa en god och framtidssäker IT-infrastruktur som ger alla som bor och verkar i kommunen möjlighet att kommunicera via ett snabbt bredband. Halmstads stadsnät är ett öppet stadsnät där en mängd tjänsteleverantörer och operatörer levererar sina tjänster (bland annat internet, TV och telefoni) i full konkurrens till stadsnätets kunder.


Publiceringsdatum
2019-12-16

Arbetsuppgifter
Nu söker vi en IT-kunnig person med hjärta för service, nätverksteknik och frågor rörande tekniska utmaningar! Vill du vara en del av Halmstads stadsnät i vår strävan efter en säker och felfri IT-infrastruktur? Då ska du läsa vidare nedan!

Som supporttekniker kommer du att ingå i vår first/second line support där du tillsammans med dina kollegor, snabbt och effektivt hanterar inkomna felanmälningar från slutkunder och leverantörer i vårt nät. Du tar emot och registrerar ärenden i vårt ärendehanteringssystem och supporterar vidare genom telefon eller e-post. I vissa fall kan du behöva åka ut till kunden för att avhjälpa problemet. Det ingår även en del administrativa uppgifter i tjänsten.

Vi erbjuder en teknisk och stimulerande roll där du får möjlighet till variation i din vardag.



Kvalifikationer
Vi letar efter dig som har passande bakgrund inom support, gärna IT-relaterad utbildning och erfarenhet av arbete i en helpdesk. Det är meriterande om du har kunskaper om nätverk och nätverksutrustning. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift.
B-körkort är ett krav.

Som person är du social och serviceminded med god förmåga att samarbeta med och möta personer på alla nivåer. Du är pedagogisk och har förmågan att kommunicera på ett tydligt sätt, samtidigt som du är lyhörd och flexibel för vilken hjälp kunden behöver. Du följer de rutiner som finns och arbetar på ett systematiskt och metodiskt sätt för att nå de uppsatta målen.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med dig som sökande använder vi e-rekrytering i Visma Recruit.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Intervjuer kommer att hållas under vecka 3 och vecka 4. Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Halmstads kommun, Halmstads Stadsnät AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C33384 - 2019".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Halmstads kommun (org.nr 212000-1215)

Arbetsplats
Halmstads kommun, Halmstads Stadsnät AB

Jobbnummer
5004272

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Halmstads kommun, Halmstads stadsnät AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Halmstads kommun, Halmstads stadsnät AB: