Supporttekniker

Högskolan i Gävle / Supportteknikerjobb / Gävle
2017-12-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker" (publicerad 2023-04-06) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Högskolan i Gävle i Gävle, Umeå eller i hela Sverige

Högskolan i Gävle har som vision att vara ledande inom utbildning och forskning för en hållbar livsmiljö för människan. Vi erbjuder ca 50 utbildningsprogram och 400 fristående kurser inom humaniora, vård och medicin, samhälls- och naturvetenskap samt teknik. Med 17 000 studenter och mer än 700 anställda är Högskolan i Gävle en av Sveriges största högskolor.

Nu söker avdelningen för Infrastruktur en supporttekniker för en tidsbegränsad anställning.


Publiceringsdatum
2017-12-22

Arbetsuppgifter
Vi söker en supporttekniker till IT-supporten på heltid, under 1 år med möjlighet till förlängning.

IT-supporten ingår i avdelningen för Infrastruktur och är en serviceenhet med ansvar för att Högskolans personal och studenter erhåller support och stöd i sitt datoranvändande. Som supporttekniker kommer du att arbeta i första linjens support via telefon, helpdesk och remoteverktyg. Utöver detta kommer du att ges möjlighet att arbeta proaktivt genom utbildningsinsatser och informationsspridning.

I arbetsuppgifterna ingår att felsöka och underhålla mjuk- och hårdvara på klienter, projektorer, videokonferenssystem, skrivare och mobila enheter (smartphone-tablet).

I arbetet ingår schemalagd arbetstid.



Kvalifikationer
Du har relevant utbildning inom IT-området eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har minst 4 års dokumenterad arbetslivserfarenhet från IT-supportverksamhet via telefon, helpdesk samt ärendehanteringssystem.

Har du erfarenhet av videokonferenssystem och installation, underhåll och support på AV-utrustning är det meriterande.

Du bör ha lätt att uttrycka dig i såväl tal som skrift både på svenska och engelska.

I rollen som supporttekniker möter du personer som efterfrågar stöd och hjälp, det är därför av stor vikt att du har en utpräglad servicekänsla samt att du har lätt för att samarbeta. Du är självständig, ansvarstagande och har god förmåga att kommunicera och förklara på ett pedagogiskt och tålmodigt sätt.

Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Välkommen med din ansökan tillsammans med CV. Sista ansökningsdag är den 7 januari 2018. Märk ansökan med ref nr HIG-STÖD 2017/802.

Handlingarna skickas till Registrator, Högskolan i Gävle, Kungsbäcksvägen 47, 801 76 Gävle eller via e-post till registrator@hig.se.

Högskolan i Gävle eftersträvar etnisk och kulturell mångfald samt en jämn könsfördelning inom samtliga personalkategorier.

Inför denna rekrytering har Högskolan i Gävle tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss
därför bestämt kontakt med mediesäljare och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Anställningen är en allmän visstidsanställning med placering i Gävle.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-07
Ange följande referens när du ansöker: HIG-STÖD 2017/802

Kontakt
Morgan Höjd morgan.hojd@hig.se 026-64 85 00

Företag
Högskolan i Gävle

Adress
Högskolan i Gävle
Kungsbäcksvägen 47
80176 Gävle

Kontorsadress
Kungsbäcksvägen 47 80176 Gävle

Jobbnummer
3872841

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Högskolan i Gävle

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Högskolan i Gävle: