Supporttekniker

Växjö kommun, Kommunledning / Supportteknikerjobb / Växjö
2017-12-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker" (publicerad 2018-02-12) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Växjö kommun, Kommunledning i Växjö

Växjö kommunkoncern är Kronobergs läns största arbetsgivare med över 6 500 tillsvidareanställda på 600 arbetsplatser inom 250 yrken. Koncernen består av åtta förvaltningar och fem bolag. Vår uppgift är att leverera god grundservice och kundnytta som skapar värde för de vi är till för, våra kommuninvånare, företagare och kunder.

Tillsammans skapar vi en attraktiv kommun där man vill bo, utvecklas och driva företag. Som anställd i Växjö kommunkoncern tar du tillvara på individers olikheter, möter medarbetare och invånare med respekt och jobbar för att skapa en hållbar framtid.

IT-enheten är en av de största IT-organisationerna i Kronoberg med närmare 50 medarbetare och ansvar för drift, utveckling, underhåll samt support av kommunens gemensamma IT-miljö.


Publiceringsdatum
2017-12-13

Arbetsuppgifter
Till servicedesk söker vi supporttekniker som kommer att ingå i första linjens support. Vill du tillsammans med kollegor vara IT-enhetens ansikte utåt, ingå i en IT-organisation med höga ambitioner och en strävan att alltid bli lite bättre? Då kan det vara dig vi söker!

Du arbetar i den grupp där IT-relaterade användarärenden kommer in via telefon. Vår ambition är att ge bästa möjliga service och bemötande. Din arbetsuppgift är att ge support på datorarbetsplatsen via telefon, primärt genom fjärrstyrning av användarens dator. Du hanterar felavhjälpning och felsökning med hjälp av instruktionsbundna kunskapsartiklar i vårt ärendehanteringssystem. Till stöd har du de processer och rutiner som finns framtagna.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har en hög social kompetens, med ett stort teknikintresse och brinner för att arbeta med service och bemötande. Du har som lägst en gymnasieexamen som helst är kompletterad med en eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har flerårig arbetslivserfarenhet inom service och supportyrket med god telefonvana.

Ytterligare kvalifikationer:
• Goda kunskaper i Microsofts klientapplikationer
• Förståelse för Microsofts bakomliggande infrastrukturella plattform är meriterande
• Kunskap i Mac operativsystem är meriterande
• God metodisk felsökningsvana
• Kunskaper inom ITIL och LEAN är önskvärt då vi arbetar utifrån dessa metoder
• Djupare kunskaper i hantering/administrering av Ipad, Iphone och Android-enheter är önskvärt
• Telefonvana är ett krav
• Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska samt god förståelse i engelska


ÖVRIGT
Vi ber dig att i första hand söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering och bedömning av inkomna ansökningar.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-07
Ange följande referens när du ansöker: KLF 61/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Petter Wik petter.wik@vaxjo.se 0470-796784

Företag
Växjö kommun, Kommunledning

Adress
Växjö kommun, Kommunledning
Box 1222
35112 Växjö

Kontorsadress
Västra Esplanaden 18 35112 Växjö

Jobbnummer
3851163

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Växjö kommun, Kommunledning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Växjö kommun, Kommunledning: