Supporttekniker

Ekumeniska Centret / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ekumeniska Centret i Stockholm

Ekumeniska Centret är en mötesplats för en rad organisationer och samfund. Vi finns tillsammans på en gemensam adress vid Alviks torg i Bromma, Stockholm. Här är vi 250 medarbetare i de olika organisationerna. På www.ekuc.se finns en förteckning över de organisationer som just nu sitter i centret. För att administrera och sköta servicefunktionerna i centret har en ideell förening med namnet Ekumeniska Centret bildats.

Servicefunktionerna består av reception, vaktmästeri och IT-avdelning. Målet för enhetens arbete är att Ekumeniska Centret ska vara en effektiv, flexibel och hållbar arbetsplats för medlems-organisationerna. Enheten ska även bidra till att centrets gäster får en positiv upplevelse av sitt besök. Centrets IT-avdelning söker nu en vikarierande first line-supporttekniker.

Supporttekniker (first line) är ett vikariat under 12 månader på 100 %, med start hösten 2016. Tillträde sker enligt överenskommelse.

First line IT-support på Ekumeniska centret tar emot alla frågor som kommer in angående IT-miljön. Ekumeniska centret har idag en ren Microsoft-miljö och IT-supporten avser i största utsträckning hantering av kundärenden, hård- och mjukvarusupport mot användare samt viss systemadministration av klienter och skrivare. Kontaktvägarna är via e-post, telefon och även direkt mot medarbetarna. Du arbetar i ett team som idag består av 3 supporttekniker och en IT-ansvarig. IT-ansvarig är arbetsledare men närmaste Chefen för Serviceenheten är övergripande ansvarig med personalansvar.

Publiceringsdatum
2016-09-29

Dina arbetsuppgifter
• att ta emot kundärenden och förmedla dessa till övriga tekniker.
• att ge handgriplig first line-support till medarbetarna för MS-mjukvara, arbetsstationer, skrivare och telefoner.
• att introducera, utbilda och fortbilda användare.
• att dokumentera, administrera och uppdatera arbetsrutiner och lathundar.

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig med mycket energi, engagemang och servicekänsla. Du är ordningsam, positiv och har lätt för att anpassa dig till en föränderlig arbetssituation. Arbetsbelastningen varierar periodvis och det är viktigt att kunna prioritera viktiga arbetsuppgifter och planera om. Du behöver goda kunskaper i svenska, i tal och skrift, då huvuduppgiften är en nära kundkontakt.

Vi ser gärna att du delar vår kristna värdegrund.

För mera information om tjänsten kontakta Per Gillerstrand, Chef för Serviceenheten, 08- 58 62 40 04 eller Roland Bergenwall, IT-ansvarig, 08-58 00 32 09.

Ansökan som inkluderar personligt brev samt CV skickas via e-post till Per Gillerstrand på per.gillerstrand(at)ekuc.se. Ansökningar behandlas löpande. Välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt dock senast den 31/10. Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
12 månaders vikariat.

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-01
Ansökan kan skickas till e-postadress: per.gillerstrand@ekuc.se

Kontakt
Per Gillerstrand, Chef Serviceenheten 0858624004 (Kontorsnummer) per.gillerstrand@ekuc.se

Företag
Ekumeniska Centret

Adress
Ekumeniska Centret
Box 14038
16714 Bromma

Kontorsadress
Gustavslundsvägen 18
Bromma

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-250599

Jobbnummer
3075470

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ekumeniska Centret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ekumeniska Centret: