Supporttekniker

Uppsala kommun / Supportteknikerjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Uppsala kommun i Uppsala, Södertälje eller i hela Sverige

Kommunledningskontoret, IT

IT-staben är en del av Kommunledningskontoret, och utgör en sammanhållen specialistkompetens för IT-området. Vårt uppdrag är att utgöra förändringsmotor i kommunens utveckling och en möjliggörare för effektiva informationsflöden och ökad öppenhet. IT är en intern leverantör i kommunen av bl. a nätverk- och serverdrift, system- och databasadministration, tele och teknisk support.

Vi kommer nu att vidareutveckla vår Servicedesk och till den kommer vi rekrytera fast personal som brinner för att ge bra support och hjälpa till med vårt uppdrag.

Publiceringsdatum
2016-08-31

Dina arbetsuppgifter
Arbetet i Servicedesk innebär att vara IT-stabens ansikte utåt till verksamheten. Du kommer arbeta i first line och ge support till användare med deras IT-relaterade problem, idag främst via telefon, digitala ärenden och fjärrverktyg.
Supportfrågor rör ofta felanmälningar, behörigheter i system, felsökning av Mobil, PC, skrivare, lokala nätverk eller övrig hårdvara. En del av frågorna kommer du kunna lösa direkt genom din expertis och med stöd av dokumentation, i andra fall blir din uppgift att dokumentera felsökningen så att andra experter i second line kan ta vid.
Administration ingår såsom dokumentation och ärendehantering samt skrivarhantering och behörighetsadministration i AD.
Tjänsten innebär också att underhålla och aktivt delta i att dokumentera och vidareutveckla vår Servicedesk.

Kvalifikationer
Du som söker är van att möta människor och stötta dem i att lösa problem. Du har som minst en grundläggande IT-utbildning eller motsvarande erfarenhet och kompetens. Vi ser gärna att du har utbildning eller erfarenhet från arbete med processer som Incidenthantering och Problemhantering. Du behärskar felsökning av hårdvara och mjukvara och har goda kunskaper i Windows och MS Office. Vi ser gärna att du också har vana från telefonsupport.

Som person är du noggrann, punktlig, flexibel, serviceinriktad och jobbar gärna i team. Du ser problem som möjligheter och kommer med egna förslag som kan förbättra vår verksamhet.

Meriterande är kunskaper om support, ärendehantering, ITIL, SCCM, Windows AD och systemadministration/-förvaltning.

Upplysningar
Klas Nilsson, Enhetschef. 018 - 72 778 92
eller Lars-Johan Yvell, Enhetschef Arbetsplats och telefoni. 018-727 10 05.

Fackliga företrädare: Vision Anders Kemi 018-727 10 70
SACO Jonny Eliasson 018-727 22 12

Har du frågor gällande registrering av din ansökan kontakta Enheten för kompetensförsörjning 018-727 11 80.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd.
Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare. 100%. Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-18
Ange följande referens när du ansöker: KSN-2016-1776
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Uppsala kommun

Adress
Uppsala kommun
75375 Uppsala

Kontorsadress

Jobbnummer
3021142

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Uppsala kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Uppsala kommun: