Supporttekniker

Landstingsstyrelsens Förvaltning / Supportteknikerjobb / Stockholm
2014-09-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker" (publicerad 2014-11-04) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landstingsstyrelsens Förvaltning i Stockholm, Huddinge, Haninge eller i hela Sverige

Servicedesk inom Stockholms läns landstings IT

Administration

Trivs du i en miljö där service är ett av ledorden. Är du kundorienterad, gillar att prata i telefon och dessutom har goda tekniska kunskaper? Då kan du vara en av de supporttekniker vi nu söker!

Du kommer tillsammans med vårt team avhjälpa våra kunders IT-relaterade problem. Våra kunder är till största del vårdgivare inom Stockholms läns landsting, t ex Karolinska, Danderyd och Södersjukhuset, vilket gör att vi ställer höga krav på oss själva och sätter största fokus på den kvalité vi levererar. Tekniken inom vården är under ständig rörelse vilket dagligen ger vår arbetsplats nya mål och utmaningar.

Under vintern och våren kommer det ske en utrullning av Windows 7 till några av våra kunder. Inför denna utrullning kommer vi därför behöva ytterliggare personal.
Vi är belägna i Vasastaden i fräscha och moderna lokaler.

Publiceringsdatum
2014-09-29

Dina arbetsuppgifter
Servicedesk har som målsättning att vid första kontakten lösa så många som möjligt av användarnas frågor eller ärenden. Till vår hjälp för att uppnå våra mål har vi olika verktyg som stöd, t ex en kunskapsdatabas, fjärrstyrning, ärendehanteringssystem, etc.

Arbetsuppgifter
• Ge förstklassig support och felavhjälpning på våra kunders problem via telefon och e-post
• Support av verksamhetsspecifika applikationer och klientplattformar
• Behörighetshantering inom olika IT-miljöer och system

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du är högskoleutbildad men har du annan utbildning som t ex gymnasieutbildning med en IT-inriktad linje så går även det bra. Det är meriterande om du har kunskaper i Windows XP och 7 samt Office 2003-2010. Dessutom värdesätter vi att du har god förståelse för Windowsbaserade klientplattformar. Flytande svenska i tal och skrift är ett krav.
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av IT-support och ett hjärta som brinner för service och ett genuint intresse för IT.

Dina personliga egenskaper
För att bli framgångsrik som supporttekniker krävs att du lyssnar, rådfrågar andra, kommunicerar proaktivt och är bra på att bemöta människor. Du lär dig snabbt nya uppgifter och bidrar till att utveckla andra genom att dela med dig av din expertis och sakkunskap.

Vidare tar du ansvar för att göra rationella bedömningar utifrån tillgänglig information samt leverera lösning till kund. Att du är flexibel och kan prioritera ditt arbete även i tider med högt tempo.

Du har god samarbetsförmåga, gott servicemannaskap, förståelse och respekt mot dina kollegor samt våra kunder.

SLL IT kombinerar IT-kompetens med kunskaper om hur vården fungerar. Vi levererar verksamhetsstödjande IT-lösningar till Stockholms läns landsting. Bland våra kunder finns akutsjukhus, vårdmottagningar och privata vårdgivare i Stockholms län. Vi har 350 medarbetare och sitter i ljusa lokaler på Norra Stationsgatan i Stockholm.

SLL IT är en del av Landstingsstyrelsens förvaltning (LSF) som leder, styr och samordnar verksamheten i landstinget så att de mål fullmäktige beslutar om uppnås. LSF ingår i Stockholms läns landsting (SLL) som är en av de största ekonomiska aktörerna i Sverige med drygt 43 000 egna anställda och tusentals fler hos olika leverantörer. Den främsta uppgiften är att se till att länets invånare har tillgång till en bra och väl fungerande hälso- och sjukvård och kollektivtrafik.

Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen "Ansök här". Ansökningar per post eller e-post beaktas inte.

Vi ser gärna att du är högskoleutbildad men har du annan utbildning som t ex gymnasieutbildning med en IT-inriktad linje så går även det bra. Det är meriterande om du har kunskaper i Windows XP och 7 samt Office 2003-2010. Dessutom värdesätter vi att du har god förståelse för Windowsbaserade klientplattformar. Flytande svenska i tal och skrift är ett krav.
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av IT-support och ett hjärta som brinner för service och ett genuint intresse för IT.
För att bli framgångsrik som supporttekniker krävs att du lyssnar, rådfrågar andra, kommunicerar proaktivt och är bra på att bemöta människor. Du lär dig snabbt nya uppgifter och bidrar till att utveckla andra genom att dela med dig av din expertis och sakkunskap.

Vidare tar du ansvar för att göra rationella bedömningar utifrån tillgänglig information samt leverera lösning till kund. Att du är flexibel och kan prioritera ditt arbete även i tider med högt tempo.

Du har god samarbetsförmåga, gott servicemannaskap, förståelse och respekt mot dina kollegor samt våra kunder.

Arbetstider och omfattning
Heltid 100% Vvisstidsanställning i 6 månader.

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-10-16
Ange följande referens när du ansöker: LSF-14-90349
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gruppchef Jonathan Greiff 08-123 180 19
Gruppchef Ufuk Yavuz 08-123 179 10

Facklig kontakt
Vision Heléne Söderholm 08-123 140 54
SACO Gunilla Evanth 08-123 142 36

Företag
Landstingsstyrelsens förvaltning

Adress
Landstingsstyrelsens förvaltning
Box 22550
10422 Stockholm

Kontorsadress
Hantverkargatan 45

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2012970

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landstingsstyrelsens Förvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstingsstyrelsens Förvaltning: