Supportspecialist inom reception, telefonväxel och IT-support

Adecco Sweden AB / Supportteknikerjobb / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Trollhättan, Essunga, Vänersborg, Lilla Edet, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Trollhättan, Essunga, Vänersborg, Lilla Edet, Grästorp eller i hela Sverige

Vill du få möjligheten att använda dina kunskaper och erfarenheter i ett spännande konsultuppdrag? Vi söker nu två Supportspecialister för att förstärka teamet på ett Servicecenter. Som en del av det agila teamet kommer du att arbeta i första supportlinjen och hantera en mängd olika ärenden inom reception, telefon och IT.

Om uppdraget:
Vi söker två Supportspecialister till Service och IT-avdelningen. Du är en lagspelare som trivs med att arbeta i ett agilt team i en verksamhet under ständig utveckling där det kontinuerligt fattas gemensamma beslut kring prioriteringar, arbetssätt och spelregler.

Samtliga medarbetare som arbetar på servicecentret har relativt stor kompetensredundans med varandra. Det innebär att alla medarbetare ska kunna bemanna de tre första supportlinjerna.

1. Reception/inkommande ärenden i ärendehanteringssystem
2. Telefon/växel
3. IT-support

Publiceringsdatum
2024-03-05

Dina arbetsuppgifter
Som Supportspecialist på Servicecentret arbetar du i första supportlinjen gentemot verksamheten och du kommer därför ha ett brett och omväxlande spektrum av arbetsuppgifter. Servicecenter är ingången för alla typer av frågor i första linjen, generell verksamhetssupport som exempelvis kan vara studierelaterad eller praktisk support samt IT-support.

Du kommer även supportera verksamhetens tre olika kanaler, besök i reception, inkommande ärenden i ärendehanteringssystem samt telefonsupport vilket också inkluderar växelfunktion. Servicecenter hanterar också andra linjens IT-support, varför vi söker någon som har intresse och kunnande för att hantera IT-support.

Alla medarbetare i kundcentret roterar mellan dessa linjer vilket innebär att det inte är en renodlad receptionsroll eller renodlad helpdeskroll som vi söker, utan resurser som har kompetens och intresse för hela vårt servicecenters verksamhetsområde.

Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsterna som supportspecialist är två konsultuppdrag.
Uppdraget startar 2024-04-02 eller snarast möjligt för båda tjänsterna. Uppdraget för en av tjänsterna beräknas att pågå till 2024-09-30 och för den andra tjänsten till och med 2024-12-31.

Krav för tjänsten:
• Relevant akademisk utbildning eller motsvarande erfarenhet
• Erfarenhet av kundbemötande
• Kunskap och kompetens inom IT-support
• Goda kunskaper i windowsmiljöer och Office 365
• En väl utvecklad kommunikativ förmåga i tal och skrift både på svenska och engelska

För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda.
Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.

Meriterande för tjänsten:
• Erfarenhet av IT-servicedesk
• Arbetslivserfarenhet av receptionsarbete
• Erfarenhet av support i digitala kanaler
• Erfarenhet av telefonsupport
• Vana av att arbeta i ärendehanteringssystem
• Kunskap inom macOS-miljö och Mac
• Kunskap kring Android, iOS och mobiltelefonsupport
• Övriga språkkunskaper

Om dig:
Vi söker lagspelare som trivs med att arbeta i ett agilt team i en verksamhet under ständig utveckling som kontinuerligt fattar gemensamma beslut kring prioriteringar, arbetssätt och spelregler. Arbetsformen gör att det är viktigt att du kan ta eget ansvar för att bidra till helheten i teamet och att du är duktig på att kommunicera. Du tycker om att möta och hjälpa människor och att ge en god service ser du som en självklarhet.

Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat.

Då urval sker löpande kan tjänsten bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Skicka in din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag är 2024-02-19
För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester.

Om Adecco
Vi är en del av det multinationella företaget Adecco Group som är ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. Adecco samarbetar med många attraktiva företag och det finns stora möjligheter att utöka ditt eget professionella nätverk med värdefulla kontakter genom oss.

Adecco är stolt leverantör till Kammarkollegiet inom ramavtalen för bemanning av kontorspersonal samt rekrytering av kontorspersonal och chefer i hela Sverige. Ramavtalen kan användas för avrop av alla myndigheter under regeringen samt myndigheter under riksdagen och andra offentligt styrda organ.

Kontaktuppgifter.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco 's växel 010-1737300 eller anki.arnquist@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-44881".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Kontakt
National recruiter
Anki Arnquist

Jobbnummer
8517751

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: